tisdag 2 oktober 2007

Ibland undrar man ju

Jaja, alla är inte så smarta! Eller så lyssnar de inte, vilket iofs inte är så smart det heller. Har stängt av elever från skolans nätverk idag. Både jag och kollegan hade varnat för spel under lektionstid. Konsekvensen, berättade vi, om någon fortsatte att spela skulle bli avstängning i ett par dar. Jag jobbar ju på en datortät, och datortung skola så man antog väl att det skulle ta lite skruv! Johojo! Det tog så mycket skruv att jag tio minuter efter förmaningen hitta två spelande gossar. Jag förklarade högt och tydligt att de nu var avstängda och gick och fixade det. DÖM om min förvåning när jag kommer tillbaka och hittar en tredje spelande förmåga! Suck! Vad ska det bli av oss mäniskor egentligen?

På ett annat plan var det ju kul att bajen torskade igår! Bajennörden/kollegan M. försökte bestämt hävda att det var en läggmatch för att inget annat sthlmlag ska vinna sm guld! Jojo, sore LOOOOOOSER!

Kompisen A. har varit och mött hösten i Prag och kollegan drar till Mallis om några veckor. När ska JAG få göra något roligare än att åka buss till Luleå?

Fast ok, jag får ju åka hem till pitstan och sötungarna alldeles snart.
Jippi!

4 kommentarer:

Frida sa...

Jaa, folk är dumma oftare än vad som är roligt.

JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL PRAG! Eller nåt annat kuligt ställe. Men just nu blir jag nöjd om jag lyckas bli av med mitt lördagspass på konsum så jag kan åka till Pite över helgen...

Unknown sa...

sådärja, nu har jag ju hittat din blogg också...när jag räknade ut att den inte låg på blogspt.....
och ja...det är orättvist att vissa människor får åka till prag. men man måste också komma ihåg att dom vissa människorna minsann jobbade hela jävla kuksommaren...fast...fan, det gjorde väl du också...
nu sitter jag och fördriver tid på arlanda och hoppas väldigt mycket på att det inte är apkallt i pitstan...eller kanske är det snarare mörkret jag är rädd för.
läste don de lilos "under jord" (tror jag den heter) på semestern. braaa bok på en bra semester med massor gott öl på fina krogar

Elinor sa...

Du glömmer väl inte sötfrun!

Calvin sa...

Jamen Aners! Det är ju faktiskt så att det alltid ÄR orättvist om inte JAG får... Så det så! (och jo jag var ju faktiskt där i sommar jag å!)