lördag 27 oktober 2007

Byggrush

Har haft en rätt sunkig vecka. Har varit förkyld två raka veckor och det känns som att jag hostat tills jag sträckt mig i bröstkorgen. Hostmedicin är ju bra så jag kan ju åtmistnone sova nu men dagarna suger eftersom jag ändå varit trött och hängig. Känns som om lovet (eller långhelgen för vår del) inte kommit en dag för tidig.


Hursomhelst - byggrush var det ju dagens inlägg skulle handla om. Det är ju så att jag har en ivrig och tydligen rätt sysslolös pappa. Jag råkade i förbigående nämna en idé om en carport för nya bilen. Min tanke var ett byggprojekt till våren, i vårsolen och vid stadd kassa. Det var inte hans idé... Så nu har vi stått därute i höstrusket och byggt hela dagen. Det blir ju fint och bra men lite jobbigt är det ju. Så här ser det ut efter en dags arbete. Endast min far vet hur det ser ut efter i morgon.








Tog förresten en bild när den första snön kom en kväll häromveckan. Den får komma med idag för jag glömde tanka in den då det var lite mer aktuellt.
Nu ska jag vila lite och krama på hustrun och barna. Det känns som om det får bli mitt lilla lördagsnöje. Och så fotboll förstås.


Alltid är det nån bra match en lördageftermiddag som denna :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

vadå, har det snöat här i pite? när fan hände det?
jag är tydligen helt lost

Frida sa...

wow, vad ni är flitiga!

Calvin sa...

Japp det har snöat sent en kväll förra helgen. Tror det var Fredag kväll för kidsen var ute och kramade ur det sista av den första snön hela förmiddagen efter. Ska kolla datumet på fotot när jag kommer hem.