tisdag 16 oktober 2007

Det blir ju inte bätre heller

Mina ögon är svullna. Jo så är det. En följdverkan av min jävla förkylning, kom som ett brev på hotmail. Snabbt och oväntat. Kan inte ens läsa på bussen för jag ser suddigt och är dessutom väldigt trött eftersom jag sovit ungefär fem timmar i snitt de senaste tre nätterna varav den sista sittande i en fåtölj för att inte hosta ihjäl mig. (Inte ens en STOR Virrepinne hjälpte värst men det var ju åtmistone värt ett försök :) )

Dessutom är eleverna lata och det kommer ett ihärdigt duggregn här i llstan. Känns som om jag är med i The Road som jag för övrigt rekommenderar alla att läsa omedelbart och med detsamma.

Så kul var det idag! Enda bra är väl att hostan verkar släppa lite grann i alla fall. Tja det var ju kanske inte världens roligaste blogginnlägg det här. Men jag blev ju uppmannad att gnälla lite mer och eftersom jag ju idag har synnerlig anledning så tog jag chansen......

Vad tycks?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu börjar det likna nåt :). Pröva dra upp jeansen typ två decimeter så kommer du att märka att du bara börjat nagga din klag-potential i kanten. Bitchin Åke-style! När ögonen är svullna, ser allt lite knubbigt ut? Fysikens lagar är kontraintuitiva. Och knubbiga.

Calvin sa...

Tänkte på det där med byxorna: Klart man blir klagig om grensömmen klämmer och skaver kring paketet hela dagarna! Hmm, det kanske är något han faktiskt tänkt ut han Åke, "Hur ska jag kunna hitta nått negativt hela tiden egentligen? Ja jag drar upp brallorna så långt att snorren regregerar - då jävlar!"

Nä inte knubbiga egentligen, snarare oregelbundna. Vet inte om de fysiska lagarna är applicerbara på en bonnförkylning men nu är ögonen inte svullna längre. Kvar är bara en oväntat stor mäng ögonsnor.

Elinor sa...

Nä, nu tycker jag att ni är lite oserösa va!? Var är den konstuktiva och svidande samhällskritiken?

Hälsningar

en bloggranskade läsare med moral