torsdag 18 oktober 2007

Just idag mår jag bra

Eller tja, bra... nästan frisk är en mer korrekt beskrivning. Bara lite, lite snor och bara lite, lite hosta och bara lite, lite ögonsnor. Med andra ord så känns det rätt bra för att vara jag, den här veckan som för övrigt aldrig verkar ta slut.

Fast det har varit en ganska bra dag på jobbet. Mina lektioner har gått riktigt bra och jag har haft flera intressanta diskussioner med eleverna om mediekritik! Ett halleluja moment som hon galningen i Idol skulle sagt. Sen har jag fått mentala kramar av två elever för att jag är snäll och det är minsann inte så illa det heller. Jajamensan, det är nästan som att det är kul det här med att jobba! Fan tro´t men det verkar som att jag kanske kan få lite ordning på de små liven vad det lider.

Och på lördag hämtar vi folkan! Ja inte folkets hus alltså - tror det blir svårt att få plats med det i garaget - utan Polon förstås.

Uj så skönt det ska bli att ha två bilar, man kan inte tro hur låst och handikappad man blir när man är helt hänvisad till cykel och buss (Hata länstrafikbussarna!!!!!). Har börjat läsa en ny bok: John Lennon var min bror, Jag svär! - av Bengt Nyman. Den verkar lovande och lagomt skruvad. Fast jag har inte orkat läsa så långt när jag varit sjuk.

Nu ska jag surfa och käka djungelvrål innan bussfan kommer om en timma.

Djungelvrål är gott!

1 kommentar:

Elinor sa...

Tja,
Jag äter en djungelvrålklubba jag. hihi.