onsdag 31 oktober 2007

Lov lvo lov lov lov lov lov lov lov



Hallå i lådan! Äntligen höstlov, fast lov är väl att ta i lite men långhelg är det då åtminstone. Sällan har jag sett fram mot ett lov mer än just nu. Eller känns det bara så för att man just nu är så inne i allt och jag har längtat lika mycket förut men bara glömt bort det just nu? Well, hursomhelst är det väldans skönt.




Vi har hunnit rätt mycket mer på carporten som ni kan se på det fina fotot.




Japp väggar på plats. Takreglarna spikade och kondenskyddet sitter där det ska. Kvar? Takplåt, knutbräder och lite pynt. Och jo förresten - Gräva bort buske och fixa dit marksten istället så att man kan köra in bilen i den fina lilla utbygnaden.




Var till Bålsta Måndag och Tisdag. Oftast rätt trist men även lite kul, tro det eller ej. Mina förväntningar var extremt låga så att bli positivt överraskad var egentligen inte så svårt. Jaja god mat och trevlig bar kan göra mycket för konferensstämningen. Dessutom gjorde bajaren och jag gemensam sak och sjöng en fin sång för alla göteborgare. Den börjar så här: Alla heter Glen i göteborg... Vi tyckte det var jätteroligt men så här dagarna efter undrar jag lite om göteborgarna såg humorn i det hela?! Så här fint var det förresten dagen vi åkte hem.


Enligt uppgift bor Lasse Åberg där någonstans på andra sidan vattnet. Kanske vid fyren??? Vi kom på under kvällen att vi ju kunde gå och kolla. Man är ju rätt smart när man varit uppe sedan 04.30 och har druckit ett par öl....




Nä. Tack och lov gick vi aldrig. Lika bra det är min bedömning så här i efterhand.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha...har för mej att gais-klacken (eller om det, hemska tanke, till och med var ikf-klacken)lånade den där visan och sjöng den rakt av nån gång...så jag vet inte om göteborgarna bryr sej så mycket.
alla heter ju faktiskt glenn i gbg.
bara ben på glenn hysén

Calvin sa...

Tydligen hade gais klacken o bajen klacken sjungit den tillsammans sista matchen:) Fast de tyckte det var konstigt när vi presenterade oss som Glen och Glen... Tyvärr såg nog alla inte humorn i det hela. (och gbg:are som ska va så goa o roliga)