fredag 5 oktober 2007

Helg helg helg helg tack för fan för att det är helg!

I ärlighetens namn var det rätt länge sen jag längtade så mycket efter helg som just nu. Redan förra helgen kändes alldeles för kort för att tillräcklig laddning skulle uppstå. Efter det har veckan bara dragit iväg i ett nästintill vansinnigt jävla tempo. Det känns som att jag denna vecka i stort sett bara haft polisiära åtaganden att syssla med. Tänka sig att jag faktiskt gick i ett helt år och längtade tillbaka till det här yrket.... Man är nog inte riktigt funtad antar jag för det är ju inte så att jag vill sluta heller men jag orkar inte med så mycket mer uppfostran just nu. Oasen är mina tvåor som är snälla och väldigt duktiga. Tack någon för att de finns. Nä ärligt talat är mina ettor bra de också bara de kunde mogna lite åtminstone. Well, jag antar att det är för sådana här veckor vi lärare tjänar the big bucks!

Har läst ut Wolf of the plain av Conn Iggulden. En bra bra bra bok som fångade mig helt och som jag släppte ifrån mig med glädje för att den var så bra och motvilligt för att nästa bok i serien om Djenghis Khan inte kommer förrän till våren och då i hardback. Suck, de djävlarna hade skickat med första kapitlet från nästa bok. En studie i grymhet! Gillar du romaner i historiska miljöer där fiktion blandas med historiska personer och händelser så ÄR detta en bok för dig. Tycker du den genren är trist, tja läs då min nya bok. The Road av Cormack McCarthy. Har bara hunnit 80 sidor men den är så sjukt dystopisk att man bara sugs rakt in i bokens bistra verklighet. Känns som årets bok men tiden och sidorna får väl avgöra. E. gillade också boken jättemycket och även om vi inte alltid är överrens om vilka böcker som är bra, brukar vi gilla samma sorts mörka framtids/nutidsskildringar.

Om nån timme går bussen. Inga fler lektioner. Nu ska jag gömma mig för eleverna resten av dagen med en stor kopp kaffe och en tidning.

Jajamensan!

1 kommentar:

Elinor sa...

hej pappa! (från ÉLLA)
visst är den BRA! (the road)
(från Elinor)
hej pappa mår du bra? (Moa)