torsdag 25 oktober 2007

Nu är den här!

Premiär idag för jobbpendling med Polon. Gick väldigt bra och fungerade fint på motorvägen. Tala om lättparkerad bil förresten! Smet lätt in i lilla lediga fickan som fanns på gratisgatan. Måste säga att det hela känns väldigt bra nu när den är på plats och fungerar lika bra som den ska göra.

Är fortfarande förkyld. Hostig och snorig. Det kändes som om den kom tillbaka, förkylningen. Eller så är det en ny. Är hur som helst inte kul att ha varit förkyld i snart två veckor men jag känner mig åtminsone piggare idag fast lika hostig.

Värre med Elinor men hon gick till jobbet ändå. Vi lärare är ju så oumbärliga... Grannen har sålt sitt hus. Ska bli spännande att kolla in vilka som flyttar in i december. Hoppas de är lika trevliga som alla andra grannar.

Till helgen byggs det carport eller åtminstone skärmtak och på måndag stiger jag upp 04.30 och åker till sthlm med jobbet. Konferens med alla nti skolor på en gård utanför Bålsta. Bara konf. i två dagar och ingen tid för besök på byn. Trist men sånt är som bekant livet ibland.

Får försöka ha kul i helgen i stället.

1 kommentar:

Unknown sa...

koolt! grattis. hoppas den fortsätter att funka.
ska kolla in din bok där när jag är klar med prettoboken, som du såklart gärna får låna...men jag är ju inte klar med den än, den har stått i bokhyllan många år och många har gånger har jag börjat på den.
men den här gången har jag en bra känsla :)