söndag 21 oktober 2007

Höstdag och dissa stjellet

Har varit väldigt duktig idag. Jag och tjejerna (läs jag, tjejerna har ju en viss begränsning i orkbranschen men viljan är mycket god..) hat krattat hela gården och satt alla löv i säckar för senare transport till tippen. Sen städade jag med min fars benägna hjälp på gården och vi spekulerade lite över konstruktionen av en eventuell carport till den nya bilen. -Mer om det om en stund. Det var rätt skönt att stå ute i dimman och svettas lite. Förkylningen är klart bättre så jag hoppas på snar tillfriskning. Just det ja! Sen tvättade jag bilen. Det var ett tag sen och den hade hunnit bli rätt smutsig coh det är ju något som jag mår ganska illa av så jag passade på medan jag var arbetsklädd och på gång.

Det är synd om Elinor, hon ligger flera dagar efter mig i sjukdomsförloppet så hon mår rätt sunkigt idag men en liten, liten febersläng och massor av slem. Been there osv så jag sympatiserar med henne. Barna är i alla fall rätt pigga, särskilt Ella som är så pigg att hon verkar ha ett outtmömligt bråkenergiförråd idag. Eller, egentligen lyssnar hon inte alls på oss men vad är nytt med det? Moa snorar men är annars rätt pigg.

Så till bilen.................

Ska bli lite intressant att höra vad han har att säga han försäljaren. Det ska bli lika intressant att höra vad som var fel. Slits lite just nu mellan en önskan att bilen skurit så vi får en ny och att det bara var något litet skitfel så vi får hem den i morron. Jaja om ett dygn vet vi.

Har vi då lärt oss något av det här så långt?

Åk inte Skellefteå- det blir bara elände av det!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Själv var jag precis på väg ut till krattan och löven igår när Sara frågade om jag inte läst senanste "Vi i villa" där vi uppmanas att "städa slarvigt" (löv skulle tydligen vara bra för gräsmattan). Det är bra att läsa ibland. Min tolkning av artikeln var i princip att jag nog skulle akta mig för att kratta för mycket - less is more. Jag är en ivrig förespråkare (när det passar så klart) för selektiv läsning och undvek promt att läsa hela artikeln då det kunde stå något där som innebar mer/annat jobb. Sweet. Att kratta är annars ganska trevlig sysselsättning tycker jag, förutsatt att vädret är ok.

Calvin sa...

Det ÄR faktiskt helt ok att kratta. Orsaken till att lämna lite är ju att det blir gratis gödsel för gräsmattan till våren men lämnar man för mycket tar det längre tid för gräset att komma igång. Fast jag har ju mulcherklippare så jag finhackar alla löv som är kvar när det blir vår. (Det finns ju några kvar på gården om man säger så. Fast vissa grannars gräsmattor ser ju ut som en puttinggreen coh det tycker jag väl är att ta i.