lördag 20 oktober 2007

Ja men vad fan!

Så sa jag idag. Vi drog glada i hågen till stjellet för att hämta hem polon. Betalade, skrev papper, snubben körde ut bilen och allt var bra. Jag körde 100 meter till Forden och jag och Elinor bestämde var vi skulle fika innan vi lämnade hålan. Tomgångskörde medan vi pratade och körde sedan till närmsta mack. Motorn gick lite konstigt men jag tänkte att den bara var lite kall eller något. Sen såg jag lampan! Blinkande och illavarslande lyste den ilsket mot mig från den annars så fina instrumentpanelen.... Då kom Elinor och sa att det kom svart rök från avgasröret. Snabbt tillbaka till bilfirman. Prata med försäljaren som undrade varför vi var tillbaka - problem? sa han med ett litet skratt. Den glada minene försvann snabbt, ska jag berätta för er, när jag sa JA! STORA! Förklarade läget och han sa -Aj Fan! Vi har ingen här som kan kolla på den. Nähä sa jag. Så vi fick lämna bil och nycklar och vårt glada humör kvar i Skellefteå, tillsammans med något jag misstänker inte borde ha kommit ut ur vår (nä det kommer inte från forden, den bara står där när vi kommit tillbaka) bil på parkeringsplatsen utanför bilhallen, check it out:




Såhär fint såg det ut på marken där vi stått på tomgång. Tittar man noga kan man även se spåren där vi kört iväg! Lampan indikerade förresten "störningar i avgassystemet" va i satan det nu kan innebära.


Häpp så kan det gå! Till råga på allt var bilen dessutom nyservad så att vi skulle få den i toppskick. Jo han sa så försäljaren... Jävla försäljare! Nya tidens hästhandlare!

Positivt: Nybilsgarantin gäller ju så är det ett allvarligt fel kan det ju t o m sluta med en ny bil.



Så håll tummarna!

3 kommentarer:

Elinor sa...

Life's a bitch... Jag vet - för jag var där..

Unknown sa...

:D Skellefteå aaaaaaaaaaaaaahahhhahaaahaha :D

hahahhaaaahahahah
aaahahhaaa

roligt :)

Calvin sa...

Tja... Nä! eller Jo! Lite kul är det i allt elände. Fast igår var det lätt att hålla sig för skratt men vi behöver ju inte betala för rep. så jag antar att det gör saken lite lättare att bära.