måndag 8 oktober 2007

Fast i snorträsket

Så var det då dags igen - jajamensan! Vi talar om förkylningssäsongen som nu verkar gå upp i högvarv. Ella är sjuk för andra gången i höst så jag har vabbat idag och kommer att vara hemma imorrn också. Nåja det är inte sådär hemskt farligt i alla fall. Knappt nån feber, bara en massa snor och slem. Dottern låg och hostade slem i ansiktet på mig i morse. Tyvärr är det bara jag som står ut med att sova med henne. Jag börjar ana att E. har en plan!? Det var ju rätt bra väder så vi gick ut och krattade lite. Sånt som man inte riktigt tänker på INNAN man skaffar hus. Nu får man ju låtsas som att det är rätt trivsamt - jag menar, man får ju i alla fall jobba ute och få frisk luft och njuta av det vackra höstvädret och......... hmm. Jaja, det VAR fint men kul att kratta är det fan inte.


Ella gillade lövhögen i alla fall. Enda positiva med att vabba är att E. slutar i hyfsad tid så jag hinner kolla på några bilar hoppas jag.


Vill inte ta ut något i förskott men kanske, kanske, är vi snart ägare till två bilar. (Golf eller Focus, det är frågan)


Hoppas att Ella känner sig bättre i morron, inte minst för min egen skull. Jag lovar det är ínte koolt att vakna med en slembobba i fejan!

1 kommentar:

Frida sa...

Aha, kanske tur att jag inte hälsade på i helgen alltså...så slapp jag bli smittad av någon barnförkylning i alla fall :) Får se det positiva i tillvaron.