måndag 15 oktober 2007

Jävla skithosta

Det är trist att ha hosta och slem i halsen. Har hostat mig igenom två nätter nu och är följdaktligen inte särskilt pigg idag. Kände mig mycket bättre igår och trodde att det värsta var över men det får ju aldrig vara lätt. Så jag sitter här på jobbet idag och folk tycker jag ser emblig ut men jag är mest bara trött och hes.

Jaja jag kan ju jobba så man ska väl inte klaga. Eller?

Och så kom jag inte med vanliga direktbussen i morse. Fick ta kustbussen som inte stannar vid jobbet med resultat att jag blev 15 min sen till jobbet i stället för 10 tidig som jag brukar.

Jag börjar mer och mer hata att åka buss och vill ha vår nya bil NU!

Dessutom är tangentbordet på min jobbdator konstigt så att jag måste banka ner den jävla spacetangenten så att jag kommer att få stukad tumme innan dagen är slut. Till råga på allt är vår datatekniker sjuk så jag kan inte få ett nytt.

Reality sucks!

8 kommentarer:

Elinor sa...

Stackars dig! Jag var då tidig till jobbet jag i alla fall. Nu har jag varit med i stallet när eleverna målat fingerfärg på hästkrakarna. Roligt med lite annorlunda lektioner! Vi ses.Kram.E

Unknown sa...

vad är emblig?
jag känner att jag vet vad du menar, men är det ett riktigt ord?
trist att du är sjuk, jag har inte lyckats få en tid för däckbyte förrän på onsdag.
men men, idag lyckades jag i alla fall sälja volvons vinterdäck :)

Frida sa...

jo, emblig är väl ett riktigt ord. Kanske dialektalt? Men riktigt är det allt.

Stackar dig, Kalle. Jag är inte hes tack och lov men resten av förkylningens kännetecken dras jag med...inte roligt!!!

Calvin sa...

Tja... Har använt ordet så länge jag kan minnas. Kan ju mycket väl vara dialektalt eller komma från finskan - har ju påbrå fårn det språket. Googlade ordet och då kom min blogg upp på andra plats, och om man finns med på google måste det ju vara ett riktigt ord :)

Hittade dock inte ordet varken i SAOL eller bonniers stora ordbok men jag är ju inte ensam om att att använda det.

Betyder väl förresten lite sjuklig, ynklig. Typ

Förresten är eg. inte förkylningen det värsta med min dag. Bussfan och tangentbordet var faktiskt värre!

Unknown sa...

du kan ju alltid jobba på att klaga, vet jag. Du verkar vara något av en amatör på området. Hade under två år ett litet projekt på jobbet. Varje gång jag såg Åke H (systemtekniker) så frågade jag hur läget var. Idén var att sluta fråga när han gav ett positivt svar. Efter ca ett år bytte jag strategi och tänkte sluta när han åtminstone gav ett neutralt svar. Till slut gav jag bara upp. Åke H kan klaga på allt. Hela tiden. Han är klagandets veritabla fullblodsproffs. En klagomur i kött och blod, iklädd särdeles högt uppdragna jeans.

Unknown sa...

Luriga tidsstämplar du har på din blogg Calvinoman. Internettid?

Calvin sa...

Jag lever i min egen tid...

Jag ska jobba mer på att klaga, är kanske lite för luthersk av mig.

Elinor sa...

Om någon frågar mig hur du är som person är just "luthersk" det första som jag kommer att tänka på. Spot on, som vi säger på ägkleska. :)