lördag 13 oktober 2007

En sjukt bra dag

Idag var på många sätt en riktigt fin da. Som sig bör tar vi ändå det dåliga först. Jorå, jag är fortfarande väldans förkyld fast inte febrig. Småhostig, ont i svalget och sådär läskigt hes. Hoppas det går över tills i morrn.



Vi lämpade kidsen hemma hos svärföräldrarna och drog till hålan strax söder om världens centrum. Huga! Ett till besök i Skellefteå på bara några veckor. Sånt kan ju ge men för om inte livet, så åtminstone lång tid framöver. Hur som helst skulle vi titta på en Focus. Den hittade vi inte så vi kollade vidare på andra affärer. Åkte in på chans till den lokale VW handlaren och såg en Golf vi gillade lite. Åkte till Ford men hittade inget av intresse och återvände till VW. Hur slutade då det hela? Jo vi åkte från stan som stolta ägare till en ny bil:





Jajamensan, Helt otippat blev det en VW Polo! Vi kom tillbaks till ursprungsidén om en liten bil. Superfin är den och vi känner oss väldans nöjda med oss själva. Det enda negativa med det är att den står kvar i hålan och vi måste åka tillbaka för att hämta den när den är servad. OK då, lite får man väl tåla...



Sedan fortsatte det roliga med att Sverige vann mot Liechtenstein samtidigt som danskdjävlarna verkar förlora mot Spanien. EM så gott som klart och det smakar så gott så gott.



Snart ska jag ta hostmedicin. Den smakar väl inte godast av alla mediciner men hellre det än att vakna med sin egen slembobba i fejan!



Det är faktiskt inte så koolt det heller.

4 kommentarer:

Unknown sa...

grattis, skönt att äntligen ha en bil till antar jag. själv försöker jag göra mej av med mina volvovinterdäck, men det går inte så bra...alla jävla volvoägare verkar vara riggade med dubbdäck redan
fan ta dom

Unknown sa...

Hostmedicin äger! Sara har hostat sig igenom tre nätter på raken innan vi scorade lite schysst medicin av hennes syrra som är sjuksköterska. Vi sov tolv timmar i natt! Sweet, sweet hostmedicin. Viva España! Sitter just nu och kollar på highlights från gårdagens kvalmatcher. I morgon är det dags att installera värmepumpen - äntligen. Sålde dessutom baren (den härliga) för 1000 spänn! Det finns luriga människor här i världen. Nu är det snart läge för en söndagsbastu och en kall folköl. MMMMMMM, folköl.

Calvin sa...

Det är som jag alltid har sagat: Volvoägare är väldigt konstiga!.

Lars! vilken medicin fick Sara? Min har slutat funka och jag skulle nog behöva kraftigare grejer. Lepheton heter våran o har varit bra men nu har jag hostat mig genom två nätter och ser inte fram mot en tredje.

Vem fan gav tusen spänn för er bar? Måste ha vart en skelleftebo...

Unknown sa...

Mollypekt och nåt som hette nåt i stil med Cocciliana (eller nåt)(en jäkla massa c i ordet i alla fall). Skellefteå suger. Skulle aldrig sälja min bar till Skellefteå, hellre bränna. Nä - en Holmsundbo! Helt utan smak tydligen, men han var överlycklig över att ha hittat baren. Undrar vad hans fru tyckte (han hade inte berättat det för henne):)