onsdag 10 oktober 2007

Ah! Back to work

Tillbaka igen. Dottern någorlunda snorfri och tillbaka på dagis. Hysteriskt på jobbet man kan tro att jag varit borta i flera veckor men kanske är det bättre att vara saknad än att ingen märker att man är borta. Har åtminstone hunnit göra lite nytta hemma, förutom att torka snor och göra varm saft. Städat i friggebodan och gjort en ny hylla med farsan som verkar behöva ungefär lika mycket aktivering som Ella 4 år. Han går och letar projekt hemma hos mig för det är slut på saker att göra hemma hos honom. Satte också upp längdskidorna i fina hållare på gargeväggen. Snyygt och prydligt.

Tja inte mig emot! Jag menar, det blir ju fint och städat hemma på gården utan att jag behöver göra så mycket........ Tack pappa!

Måste bara berätta om boken. Fortfarande The Road. Har inte läst så mycket under helgen och vabdagarna. Men Hallå! Den är så mörk och det är så mycket förtvivlan att det nästan är bra att få lite paus ibland. Detta är hittils den bästa dystopin jag läst på många, många år. Jag längtar hela tiden efter att få läsa mer, samtidigt som jag bävar för det hemska (för tro mig det ÄR hemskt!). Fruktansvärt bra och välskivet!

Hmm, det blir nog ingen Golf(VW inte sporten). I alla fall inte den på Saab i Piteå som jag kollade in igår. 3900 mil och skabbig i lacken som om den gått 39000 mil. Vände snabbt. Suck - ska kolla på en Focus i Stjellet till helgen i stället. Hoppas den e fin då köper jag den.

Det börjar bli kallt på mornarna och det är trist att cykla. Nyttigt säger vissa. Cykla själv då för fan säger jag!

Huga!

Inga kommentarer: