onsdag 21 november 2007

VAB

Ella är lite sjuk. Feber men inte just något annat. Vi gissar att det har med vaccinationen i Måndags att göra men man vet ju aldrig. Alla går ju omkring och hostar och snorar denna höst. Så jag är hemma för andra dagen i följd. det är egentligen rätt mysigt att vara hemma med bara ett barn, särskilt när hon inte är så värst sjuk. Hon verkar feberfri idag, åtminstone så här långt. Kommer det tillbaka så blir det väl i eftermiddag. Det är ju lite trist på ett sätt att missa jobbet. jag hade just börjat komma igång igen efter en lite tung period men förhoppningsvis är det bara att köra i morgon igen.

Började läsa Resurrection men av Ian Rankin igår. Verkar som en kul bok. Rebus har blivit skickad på omskolningsläger för att han har uppfört sig illa :) Bra hittils men jag har inte hunnit så långt i den. Läsningen tappade lite fart när jag började köra bil till jobbet. Även om jag var trött ibland på morgnarna så kunde man ju alltid läsa några sidor. Det är svårare nu. Jo jag vet - ljudböcker finns ju men jag tycker det tar så lång tid och blir för segt. Hmm kanske ska kolla lite om man får tag på lite deckare inlästa på Engelska. De kanske är bättre, och så tar ju Polons stereo MP3 så man behöver inte dra med sig så många skivor heller. En idé värd att prova!?

Fotboll ikväll. Vet inte om jag vågar se. Sverige har ju ibland rätt svårt för halvbra lag som vi ju såg mot Nordirland. Det känns som att det kan gå ungefär hur som helst. (Klart jag ska se - man är ju masochist!)

Dags för Ibra att dominera!

2 kommentarer:

Unknown sa...

hmmm, resurection, är det en ny bok? låter som en jag har läst på svenska redan. men jag är inte säker.
hoppas

Anonym sa...

Näh, Den va gammal, eller några år åtminstone. Vi hade inte läst den förut. Så den är ny för mig