måndag 19 november 2007

Koola räcerbilsförare

Så här är det: Jag är grymt avundsjuk på alla snubbar och snubbor som kan köra som vore de Björn Waldegårds klon. (jag vet att han slutat men där mina vänner finner vi så luckan i mitt sportnörderi) Såg en så fräsig omkörning på E4:an idag att jag önskade att jag kunde köra så. Låg med i ett tåg i sådär 105 knyck. Jo det är lite fegt, jag vet men jag börjar kanske bli lite skumögd eller nåt. När vägen blev tvåfilig drog han ut direkt, rallykungen! Smällde förbi mig och nästa två snabbt som rackarn. Ett stort släp drog han med sig också, som svängde och slängde. Sen kom det askoolaste av allt! Precis där vägen smalanar av, ni vet efter skylten som säger att nu blir det bara en fil, då gasade han på och klippte en bil till. Det var helt grymt att se hur han som blev omkörd bara fick pallnita! Åhhhh vad jag önskar att jag kunde köra så!

Sedan har jag ju lagt märke till en annan frän grej. Här i Piteå så kör alla homeboys utan blinkers. Fan! Jag är ju sådan där körskoleslav som blinkar hit och dit och är sådär svenssontråkig. Ibland önskar jag att jag bara kunde släppa loss, eller släppa på och inte kolla på skyltar, blinka in i rondeller men inte ut, ligga sådär fränt nära på motorvägen så att snön och slasket fyller vindrutan. Tänk om jag kunde vara så. Jag vill inte vara sådär tristmesig längre. Jag vill också köra sådär fort och tufft som alla de andra fräcka snubbarna.

Jo faktiskt! Jag vill också komma hem fem minuter tidigare. Och känna mig sådär vardagstuff!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju som man alltid säger: Alla som kör saktare än en själv är idioter. Alla som kör fortare är galningar...

-Markus

Anonym sa...

Jag ska ödmjukt erkänna att jag förstås själv kör perfekt och felfritt....