lördag 17 november 2007

PUH!

Så var en av årets mest intensiva dagar snart slut. Ni som inte har småbarn kan nog inte föreställa er vilken enorm påfrestning ett femårskalas kan innebära. Ok - lite berodde nog på oss själva. Det var ju inte riktigt så att vi hade städat flera dagar innan, eller beställt tårta, eller gudbevars bakat själva. Lata och trötta som vi är, vi heltidsarbetande småbarnsföräldrar, gjorde vi allt på förmiddagen. Sen kom alla tjejerna. 7 småbrudar låter ju inte så farligt men vänta till ni ser dem komma springande i en glatt skrikande klunga, fram och tillbaka genom huset. Höga på socker. Efter en timme tänkte vi ungefär: ÅHHH är det inte slut snart! ÅÅÅÅHH EN TIMME KVAR!

Äh men kalaspinglorna var väldans snälla och bråkade inget alls så egentligen var det trevligt och kul. Några lugna timmar senare kom så vuxengänget. (Note to self: Ha ALDRIG mer än ett kalas på samma dag!!!!) Lika högljudda fast med djupare frekvens. Jag menar - medan det första gänget ännu inte lärt sig kontrollera sina röster så hade delar av det andra klara problem med hörseln. Vilka som var värre? Tja fan vet.......

Står inför ett dilemma. Har massor av bra böcker att läsa men vet inte/kan inte bestämma mig för vilken jag ska börja med. Ska jag ta någon av McCarthy, författaren till den avv undertecknad( och andra) hyllade The Road? Eller ska jag ta en skön deckare med den gode John Rebus i huvudroll. Eller kanske... Så här är det: Vi har jättemånga bra böcker hemma. Så många att jag har bookoverload. Det är en tung uppgift, jag vet, men någon måste göra den.

Spanien - Sverige ikväll. Ska bli mumma för en fotbollsälskare som Thomas Nordahl skulle säga. Spännande värre faktiskt. Pirrar lite i magen eftersom EM - biljetten kan ordnas i kväll. Och så är Valloz där på plats. Fan! Vinna en resa så där bara för att han har tippat lite. Händer aldrig mig. Fast det är kalrt: Är man gammal polare med Murphy så.

Hmm, tror det får bli Rebus ändå. Vill suga lite mer på den dystopiska karamellen, annars tar den slut för fort precis som den förra.

Nu börjar laddningen inför nästa kalasperios i mars. Då blir det minst fyra på en vecka! Jag gruvar mig redan.

Inga kommentarer: