lördag 24 november 2007

Att välja brillor

Jag behöver hjälp

Jag har varit på synundersökning idag. Det gick ju rätt bra. Inte så att det brukar gå dåligt heller men ni som har set mina nuvarande brills på nära håll kan nog sympatisera med att jag helst inte vill få veta att synen blivit ännu sämre. Vad är det då jag behöver hjälp med? Tja ledarhund och blindkäpp blev ju inte aktuellt visade undersökningen, utan det är den svåra processen att välja det nya fejsattributet som jag tarvar hjälp från allmänheten med.



Förut har det gått lätt. Jag har valt ett nytt par, där och då, utan bekymmer eller besvär. Nu gick det däremot trögare. Vill gå mot en ny lokk. Kanske mera åt media/arty hållet? Jag fick med mig några hem men kan inte riktigt bestämma mig. Har en favorit baserat på det estetiska uttrycket och en favorit baserat på vad som satt skönast på snoken. Personalen i butiken hade en favorit de också (samma som jag egentligen) och Elli kan inte bestämma sig. Småtjejerna tyckte att alla var fina. Nu frågar jag så er: Vilka är snyggast? Ska jag välja praktisk bekvämlighet eller estetik? Måste lämna tillbaka bågarna senast Tisdag så rösta innan dess. (lämna kommentar, klicka i övrigt eller anonym om ni inte har gmailkonto) Här följer de tre kvarvarande( och alldeles löjligt dyra) alternativen:



alt 1











alt 2






alt 3







Dyrt blir det men jag kanske ska vara glad att jag åtminstone inte verkar bli mer blind än vad jag är nu!

6 kommentarer:

Elinor sa...

Jag kan ännu inte bestämma mig... Du ser bra ut i alla. Kram.

Anonym sa...

Jag röstar på numero uno :)

-Markus

Unknown sa...

These are the results of the Holmsund jury:

Lars - alternativ nr 2
Frida - alternativ nr 1 eller 2 (hon fegade ur)
Sara - alternativ nr 2
Evelina - alternativ 1 eller 2

Ettan känns som det "safa" valet, tvåan mest kulturellt/intellektuellt. Trean - lite för fyrkantiga glas och tunn skalm.

Unknown sa...

http://www.emeraldinsight.com/Insight/viewContentItem.do;jsessionid=D6A14E66FB189BE5BBB4B81DC731E515?contentType=Article&contentId=1636248

check it!

Unknown sa...

idag verkar det som om jag kan kommentera....blir du nåt klokare av alla råd? jag tycker det verkar som en miss att fråga så många människor....haha
men...jag röstade ju i mejl på alternativ två (förstår jag nu när bilderna har kommit i ordning och jag hajjar att du inte alls hade fyra alternativ....hehe)
jag tycker skalmarna på trean är fina, men annars röstar jag på tigerbrillorna i alternativ två....tiger är bra, allt som heter som kattdjur är macigt och snyggt :)

Anonym sa...

Blir du nå smartare av alla kommentarer då? - jag tror att jag röstar på nr1