lördag 3 november 2007

Städdag

En sak som är trist med ledighet är att man måste städa. När man jobbar och kommer hem sent har man ju liksom en ursäkt men nu är det bara att gilla läget. Jaja det behövdes verkligen städas så vi har kört papper och kartonger till återvinning, rensat bland kläderna, sorterat tvätt och gått igenom tjejernas pysselskåp. Ändå har vi bara skrapat på ytan känns det som. Vi har inte ens hunnit dammsuga och DET behövs ska ni tro!

Så har vi besök oxå! Yllenyllet är här och förgyller vår tillvaro och det är ju alltid lika kul. Snö kom det i natt (eru med denna gång Anders?) Så nu är bilarna vinterklara och på begäran är även trollens uteleksaker framtagna och sommardito borttagna. Har även fixat så att (hoppas jag) alla ska kunna lämna kommentarer utan att ha ett gmailkonto. Fick först nu veta att det gick men bättre sent än senare. Idag hade jag egentligen tänkt skriva om Schenström och de nya moderaterna. Känner dock att detta absurdt roliga ämne kräver hela min uppmärksamhet så det får bli nästa gång i stället.

Nu när jag skriver inser jag att jag ju faktiskt varit rätt duktig idag. Värt att fira tror jag. Köpespizza, snacks och lite vin tror jag att jag är värd.

Jo om ni nu undrar fick vi instruktioner av storbossen på vår konferens att vi ska klappa oss själva på axeln ibland. Så nu har jag klappat - vet inte om det hjälper, det är fortfarande tråkigt att städa.

Fast vin är ju gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle kolla om det gick att använda ett annat namn..

Unknown sa...

haha, ja jag är med på att det snöar. tro mej, jag skulle bara köra och handla lite, det tog mej en kvart att få ut bilen. särskilt som isskrapan gick sönder så fort jag försökte använda den.....