tisdag 27 november 2007

Att välja brillor; del 2

Nä!

Det gick inte! Eller jo jag kunde bestämma mig. Alternativ 2, blev det. Snygga och artystylebrillor från koola märket Tiger. begav mig så glad i hågen till optikern efter jobbet idag. De här ska jag ha! utropade jag. Eller jag sade det åtminstone. Ja vad bra de sitter ju jättesnyggt på dig, sa den tredje i raden optikerpersonal. Vi ska bara kolla att de fungerar med glasen och allt sånt.


Jojo, nu förstår ni alla vartåt det barkar. Eftersom Murphy och jag är gamla vänner så kunde det ju förstås inte få gå så lätt, vara så enkelt, kännas så rätt. Eftersom jag ju är rätt jävla blind på mitt vänstra öga så gav datorn beskedet: Styrkan ligger utanför omfånget. (alltså:glasen skulle bli som dubbla läskflaskbottnar. ungefär plus att de inte gör så starka glas så stora) Hmm, en tydligare signal om graden av synfel kan man kanske leta rätt länge efter. Bara att lägga bort de snygggaste brillsen i butiken. FAN!


Vad göra? AHA! Alternativ nr 1, andrahandsfavoriten? Näh - kom fram till att jag inte gillade hur de såg ut över näsan så de gick bort. Så det blev som den gamla dängan säger, att börja om från början. Sitter nu hemma med fyra nya par men hör och häpna, valet var faktiskt rätt enkelt. Ett par snygga bågar från KQ för en massa pengar, i plast och med metallskalmar blev det givna valet efter en kortare överläggning med familjen. Återstår bara att ta sig till optikern i morgon för att passa in dem och beställa glasen.


Jag vill samtidigt passa på att tacka er kära läsare för er omtanke och era röster. Föga anade man att de skulle bli så oviktiga för det slutliga valet.... Nedan kommer så en bild på de snart nya bågarna. De är redan kollade och de ligger inom "omfånget".Det syns inte riktigt, men det är ett fint metallmönster på skalmen också.


Fast som sagt, Murphy och jag goes way back. Så än kan det ju skita sig.

2 kommentarer:

Frida sa...

Snygga brills!

Jag börjar allvarligt fundera på att - om jag råkar ha en massa pengar över - skaffa ett par vinterglasögon med plastbågar så att jag slipper frysa näsan av mig när det är kallt...Pensionärspoäng or what?

Anonym sa...

Naäe! Tycker det låter smart. Ett stort plus med de där bågarna är att de fast de är av plast, har sadlar i silikon. Alltså : Blir inte lika kallt som vanliga plastsadlar!