torsdag 28 februari 2008

Sportigt lov







No country for old men var värd varje Oscar den fick och kanske några till. Det var en väldigt, väldigt bra film. Bröderna Cohen gör riktig Amerikana med twist a la Cormack McCarthy. För mig blir det inte mycket bättre än så här. Favvoregissörer möter fantastisk författare i en skön, läskig, mörk thriller. Tjohoo! Lätt vinterns film! Lätt vinterns krypigaste stämning! Lätt vinterns krypigaste filmbadguy!






Vad har annars hänt så här i lovtider då? Längdåkning och slalom har vi hunnit med.




Kåbdalis med övernattning mellan Ti och ON var ett bra avbrott från vardagen. I dag har E. varit med brudarna till rinken och åkt medan jag stått i köket och:




Kaklat! - med benägen hjälp från min kära fader. Fint blev det om jag får säga det själv men vi får väl fälla slutgiltig dom i morgon när skiten ska fogas. Då om inte förr syns skavankerna som allra bäst. Fast hittils ser allt hyfsat rakt ut och än så länge sitter alla plattor kvar... Nu är det bara den alltid förekommande och ständigt lika trista städningen kvar.


Vilken tur att E. lovat städa. Men hallå! Nu gick hon och vilade.

Fan! Jag som för en sekund trodde att jag skulle slippa. SWOOOSCHHH! Så blåst man blev!

2 kommentarer:

Elinor sa...

Stackars dig! Men fint blev det i alla fall. Superfint.

Frida sa...

Åh, det ser ju superfint ut! Tror minsann att färgen passar kanonbra i ert kök. Det är f.ö. tur att jag gillar orange och därmed uppskattar vårt granna kakel här hemma :)