fredag 1 februari 2008

Slalomskola rules

Vi var på slalomskola igår, jag och Moa. Vilken kick! Vår ibland så försiktiga och lite rädda stora tjej gav järnet och lärde sig både ploga och svänga på en enda kväll. Jag som innan suttit och dragit mig till minnes våra rätt hemska eskapader i samband med cykelträningen bävade lite inför kvällen. Alltså! De är grymma de där skidledarna! På ett enkelt och positivt sätt lyckades de få med sig ett gäng rookieungar att gå från att lära sig grunderna för ploga och plogstanna, till att åka ormen nedför Vallsbergets familjebacke. TVÅ gånger! Vilken inlärningskapacitet de har de där barnen. Önskar att man vore ens i närheten av hälften själv. Men ack den tiden är nog tyvärr förbi för allt för länge sedan.

Förresten har jag just läst ut en självbiografi (med spökskrivare) av den legendariske Irländske centertanken Tony Cascarino. Fick den i försenad julklapp av min snälle svåger och jag har inte kunnat släppa den. Den var helt fantastisk, särskilt för dem av oss som gillar brittisk fotboll och har följt Premier League och internationell fotboll under en längr tid. Boken är verkligen inte som alla andra sportpersonerbiografier. Den handlar mer om C. själv, hur hans liv sett ut, stora tvivel på sig själv, hur svinaktigt han betett sig och allt annat som man vill veta men alltför sällan får. Detta är en bok jag kan rekommendera till alla, inte bara sportfånar som undertecknad. Fast det är klart det blir roligare att läsa den när man känner till alla namn som nämns. Många av min barndoms hjältar paraderade förbi och just nu känner jag mig lite löjligt nostalgisk. Nästa bok blir nog att läsa klart Sharp Objects som jag gillar men samtidigt inte känner ett enormt sug efter heller. Skumt men jag ska läsa klart den.

Blev inbjuden till Aleprovarkväll ikväll. Suck - Typiskt nog är E. på bokträff med boktanterna som jag och tjejerna kallar dem. Jaja, får välan ta igen det en annan kväll. Ale är ju gott. Eller förresten så kanske jag tröstar mig med en eller två Nils Oscar framför TV:n.

En helt egen Nils Oscar provarkväll!? Tja, konstigare saker har man ju gjort.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hallå där...jag hörde det ryktas om att du skulle starta en egen bokcirkel, istället för att sucka över att din fru har en egen...
fast å andra sidan...man skulle ju kunna tänka sej en ölcirkel istället..det är ju också kultur

Calvin sa...

xakt! Jag suckade nog mest över att jag inte kunde va med på ölprovningen, inte så mycket över att hon fick prrata om böcker. Antikulturellt? Va fan - det är ju fredag...