torsdag 31 januari 2008

Vinter

Nu är den här, äntligen! Vintern alltså. Lite kyla, en del snö, den låga men så efterlängtade vintersolen. Det har till och med blivit bättre det där med att köra bil till jobbet. Det börjar ljusna kring 07.30 och är helt ljust när jag kommer fram till jobbet. Vilken jävla skillnad mot November och December då det det var MÖRKT och blött hela tiden och det kändes som i The Road och att allt hopp var ute.

Fast med vintern kommer ju annat som inte är lika kul. Höga elräkningar, jättekallt coh framförallt förkylningar. Storbruttan har nyss gått på antibiotika och nu är jag hemma med den inte lika stora. Tjockt, grönaktigt, härligt snor som i vanlig ordning sätter sig i halsen. Hosta till du kräks har varit devisen för vår kära terrorist de senaste två vintrarna. Annars är hon ju väldans pigg men det går ju inte ändå inte att vara på dagis om man är så slemmig.

Tja inte så tokigt egentligen. Nu får jag ju äta varmkorv o mos till lunch i stället för någon tråkig lunchkartong från coop. Ska till Vallsberget med Moa i kväll. Premiär för slalomskolan. Det ska ju bli intressantatt se om de kan få henne att göra som de vill. Vi har sisådär lycka med den saken vi själva. Envis som synden och minus på tropåsigsjälv- skalan när det kommer till grovmotoriska saker. Hoppas det går bra i alla fall! Det är jag som följer med och hjälper i liften men jag har verkligen tänkt att hålla mig undan i övrigt. Man får ju liksom tänka på konfliktrisken...

Det där med envishet verkar ju typ gå i arv.............................................

Inga kommentarer: