tisdag 15 januari 2008

Schizzo

Ibland önskar jag att jag hade superhjältekrafter. Eller egentligen önskar jag det rätt ofta men vid vissa tillfällen önskar jag det mer än andra. Tänk om man skulle kunna byta skepnad så att ingen kände igen en, eller att man kunde få gummimannenarmar. Det skulle heller inte vara så dumt att vara supersnabb eller kunna dela på sig och vara på flera ställen samtidigt.

Idag önskade jag att jag kunde ha åtminstone någon av ovan nämnda egenskaper, om än bara för en kort stund. Flera kollegor sjuka samtidigt som en himla masa nior från Luleås alla grundskolor är på besök. Det skulle visas film, hållas egen lektion, vara tillgänglig för en sjuk kollegas lektion och starta ytterligare en lektion med min mentorsklass för att de inte skulle dra från min lektion med dem senare under dagen. Förvirrande? DOH!

Kunde ingen annan ha gjort något av detta? Nä, alla är ju sjuka så det fanns bara jag kvar. Och till råga på allt ska man hinna med att stå där och vara trevlig också, och inspirerande, och sälja skolan och min själ. Som sagt önskar jag att jag kunde haft några koola superkrafter om än bara för en kort stund.

Men inte då! Det får stanna vid en enkel lärares stilla önskedröm. Åtminstone till jag blir biten av en mutant eller något. De kan ibland lätt förväxlas med elever har jag märkt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

det låter som om din skola skulle ta och testa såna däringa fiffiga norrbottenslärlingar..dom är bra att ha när alla är sjuka, hehe

Anonym sa...

Hehe, jo jag misstänker att det ju skulle bli populärt hos kollegor och föräldrar. Haha.