måndag 14 januari 2008

Träningsvärk

Det har jag idag. I låren mest men även lite i vaderna. Vad har då föranlett denna hastiga och mindre lustiga smärta i benmuskulutauren? Det kom ju snö i helgen. Mycket, vit, härlig och efterlängtad snö. Det är lite småjobbigt att skotta hela vår gård. Det blir ju inte bättre av att jag lovade barna att skotta upp snön till en fin pulkabacke heller. Jaja - är huvudet dumt! Fast det är ju kul att se dem åka och så slipper man ju dra dem till stora pulkabacken hela tiden.

I går var jag med Moa till Vallsberget och premiäråkte lift. Det gick bra ända till vi skulle hoppa av. Moa ville inte riktigt släppa liftpinnen så jag fick helt enkelt bruka våld. Bröt loss händerna och knuffade av henne rätt bryskt. Kände mig bara sådär en liten aning utsatt för omvärldens blickar men jag kan ta det hellre än att hon följt med liften hela vägen ner igen.

Sedan vägrade hon åka i lina eller genom att hålla i stav eller hand. Här kommer så den stora anledningen till träningsverken: Prova att åka nerför en opistad slalombacke med trettio kilo barn mellan skidorna. I bästa fall hade jag ju nog ändå blivit lite trött man är ju inte jordens mest tränade person. Men jag lovar: Låren bränner efter några åks plogande och baxande av sjuåring! Tack och lov gick det bra till slut och vi hade en superbra dag där i backen. På tredje försöket släppte hon liften till min och kanske framförallt hennes stora lättnad. Skönt att veta att det kommer att funka i alla fall.

I kväll är det Ellas tur. Ska insistera på det där med sele och lina tror jag. Hon må va lättare men hon är även kortare. Och jag vill gärna kunna räta på ryggen i morron.

Inga kommentarer: