tisdag 8 januari 2008

Så var det slut på friden

Sådärja, årets första lektioner avklarade. Gick bra, tom över förväntan. Eleverna verkade glada och de flesta såg faktiskt utvilade ut. Fast det ska erkännas att det ändå var jobbigt att börja om. Fast kul! Hmm, antar att man ändå är lite masochistiskt lagd? Kanske en förutsättning för att vilja hålla på med det här som levebröd. Fast det ÄR ju kul att snacka med eleverna om allt möjligt och att få chansen att vara med och kanske påverka om än akdrig så lite. Hur som helst (överanvänder jag det uttrycket här på bloggen? Det känns som det ibland) är det ju bara 8 veckor kvar så är det lov igen ;) Hehe vi har det bra vi lyxlirare till lärardjävlar.

Såg att Barrack Obama verkar gå mot valseger där borta i det stora, konstiga landet i väst. USA är kanske mer redo för en svart president än en kvinnlig dito. Jag hade ändå hoppats på Hillary just för att hon är kvinna och verkar ha rätt så sunda värderingar ändå. Obama har åtminstone för mig gjort ett hyfsat slätt intryck men jag antar att om man har Oprah med sig på kampanjtåget kan inget gå snett. Jag ska sätta mig in mer i de olika kandidaternas politik och återkomma till ämnet. Varför? Jo för att jag tycker det är så intressant med politik. Hur konstigt och på många sätt vedervärdigt USA än är så påverkas vi ju väldigt mycket av vem som bestämmar där inne i ovala kontoret.

Så till sporten.
Kalla är Cool.
Jävla Liverpool är i en svacka verkar det som, FAN
AIK ska sälja Dulee Johnson - good riddens! Heja Bojan Djordic!

Se där! Så har den sista tråkiga stunden på jobbet försvunnit. Nu bär det av till mordbrännarstaden igen. (Vad fan är det som händer i Pite förresten?)

In i mörkret, genom snöröken. Nu jävlar drar jag!

Så det så!

2 kommentarer:

Unknown sa...

ja tillbaka i selen igen. skönt att det inte känns alldeles för jävligt då. om du lyckas sätta dej in i presidentvalet så får du gärna berätta för mej. och förresten...även om obama vinner demokratvalet så ska han ju också vinna mot dom där som räknar röster...och dessutom så offar dom ju presidenter där ibland...så än är han ju inte hemma.
jag tycker att det vore koolt med en svart president, eftersom jag ser den etniska delningen som större än den könsliga. men..jag tror inte det spelar så stor roll egentligen...tror inte barak obama är "born and raised in the ghetto" och jag vet att hillary clinton inte är det....jaja...hur man än gör så vinner överklassen :)

och som sagt, jag har inte orkat bry mej om valet, så jag kan inte säga att jag har så go insikt.

Anonym sa...

Hellre levebröd än leverbröd tycker jag :)