lördag 5 januari 2008

ÅH NEJ!....

nu börjar snart en ny termin. Vill inte. Nä, jag menar det! Vill verkligen inte. På rikt! Jaja nog om det, en hel njutbar, underbar, fantastisk ledig dag till. Jo jag vet att man inte ska klaga som lärare. Alla lov och bla bla bla. Ändå är det lika hemskt varje gång en ny termin ska starta. Ska dessutom börja en ny kurs som jag aldrig har haft och det blir ju lite jobbigt men samtidigt rätt kul.

Sedan har jag läst ut Exit Music av Rankin sedan senast. Bra mycket bättre än Resurrection men som jag läste förut. En riktig Rebusbok var det med allt man kan begära av en schysst deckare. Har börjat på Sharp Objects av Gillian Flynn. Den verkar bra men jag känner samtidigt att det skulle vara rätt skönt just nu att läsa något på svenska. Hursomhelst ska jag väl ta mig igenom den först eftersom jag har börjat på den men sedan får det nog bli något på svenska i alla fall.

Nu är min vinterutrustning nästan helt komplett. Som jag tidigare berättat har jag ju köpt ett par beg slalomlagg av en kollega. Nu har även pjäxor samt ett par stavar inhandlats. Det enda som i dagsläget saknas är ett par skidbrillor. Jag provade ett par speciellt gjorda för glasögonbärare på intersport idag. De funkade men var helt enormt stora. Bredden var ju helt ok men det var så enormt höga att vore de gjorda för en medelålders amerikansk bibelbälteskvinna med gigantiska 70 - talsbrillor. Funktion borde förstås helt klart gå före form, särskilt i detta fall, men tja go vänner - jag vet uppriktigt sagt inte om jag vill ha ett par som täcker mer än halva fejan. Jorå fånfängt men va fan, nån måtta får det ändå vara.

Vi har varit till vallsberget och låtit tjejerna prova sina slalomskidor några gånger så att de åtminstone provat lite innan det är dags för skidskola. Det har gått över förväntan men jag är samtidigt glad att de kommer att börja med det där att bromsa säkert. Vi har kanske mer koncentrerat oss på att stå och svänga lite grand.

Arrgh! Såg just på vädret att det utlovas snå i början av veckan. Såklart typiskt att det kommer när man ska börja kuska E4 igen och inte medan man är ledig!

Det är som nån sa - aldri får man va riktigt gla´.

Inga kommentarer: