måndag 28 januari 2008

Puckon

OK! Jag gillar när människor tror på saker. Bara det är på rätt saker. Nej men jag har svårt för religiösa dårar och ni som läser min blogg ibland vet ju vad jag tycker om Reinfeldt och Björklund med kumpaner. Ändå kan jag säga att jag åtminstone har respekt för dem i motsats till alla troende tokskallar som vill få oss att leva efter deras regelbok och böja oss för deras överhöga vanföreställningar. Satt och slösurfade en del och stötte på Tom Cruises berömda Scientologfilm.



Jag kan ju inte påstå att jag någonsin tyckt att Cruise är en lysande skådis men jag har sett en del av hans filmer med hyfsad behållning. Nu på senare år har jag dock börjat att fundera över hans beteende men detta får mitt maginnehåll att leva ett eget liv. Jag har full förståelse för att han inte ville att den skulle ligga ute på nätet till allmänn beskådan men jag är glad att jag har sett den. Trots all galenskap (För scientologin är ju helt och hållet ett bevis på religiös, pseudovetenskaplig, science fiction galenskaps religion) var det SÅÅÅÅ intressant att se hans helt maniska uppsyn. Han är så otroligt uppfylld av sin och L Ron Hubbards galenskap att psykopatin lyser som eldar genom hans ögon. Kolla själv: (Klippet är typ 9 minuter men tro mig, det är värt det)

http://www.youtube.com/watch?v=UFBZ_uAbxS0

Efter detta måste jag nu även meddela att jag härmed bestämt att jag inte tänker lägga en enda spänn på att sponsra någon framtida film med nämnde skådis. Jag vill helt enkelt inte medverka till att personer som han får mer pengar till att utöva sin knäppheter. I anslutning till denna video finns det en lite kortare, skön fejkad version. Det är en låtsasintervju där... Jaja kolla själva om ni ids. Kul är den fast trots allt inte galnare än originalet.

http://www.youtube.com/watch?v=A9jqD_8IQpM

Man bör se dem i denna ordning annars blir det kanske konstigt.

Sådärja, då fick denna dårtyp sig en släng av min stora missnöjesslev. Scientologerna är väl egentligen inte värre än någon annan skum organisation. Jag menar, det är väl egentligen inte särskilt mycket konstigare att tro på att man får krafter från rymdvarelser som lever på baksidan av någon planet, än att tro på en allvetande allsmäktig variant som kan göra jungfrur med barn och få människor att flyga eller gå på vattnet.

Ett pucko är ett pucko! Oavsett vad deras konstigheter har för namn. Och särskilt om de tror på något annat än vad jag gör!

I synnerhet om de skrattar som Tom Cruise!

Inga kommentarer: