måndag 21 april 2008

Olika saker man kan bli glad för

Jo, men så är det ju. Vi blir ju olika glada för olika saker. Som exempel kan jag ju berätta att jag blev väldigt glad när Gnaget klarade 1-1 mot Brajen. Jag tror att E. blev väldigt glad idag när hon hade varit på årdcentralen och fått hörseln tillbaka (för vidare info om detta hänvisar jag till hennes fina blogg).

På Söndag var jag glad för att jag fick sitta i fred i flera tiotals minuter(!), med min brabok om Djenghis Khan, med en stor kopp kaffe och njuta vårsolen på vår förstukvist. Lebensqualität!

Annars kan man ju vara som Ella och bli glad för att det blöder ut munnen. Som hon har väntat och längtat på att tappa sin första tand. En har vart lös och nu i slutet av förra veckan vickade den mer och mer. Hela Fredagen hemma med feber tillbringades med ett par fingrar i käften och tanden var så lös att man nästan bara kunde dra ut den med fingrarna.

Plötsligt hände det! En munfull potatisgratäng fixade biffen! Tandfan kom loss och vår söta lila tjej sprng till spegeln och gjorde segergest med blodet rinnande nedför hakan och en STOR FET glugg! YYYEEEESSSSS!

Jag kan ärligt säga att det var länge sedan jag har sett ett så nöjt barn. Inte ens julafton kan riktigt konkurrera med den euforiska lycka som den här tandlossningen innebar för vår lilla tjej.

Själv kan jag bara hoppas att jag kan få känna lika stor glädje i kväll. En hörande fru och bortamatch för Gnaget. Kan bli bra det!

Fast problemet med eufori i dylika sammanhang är ju förstås att det lika snabbt kan övergå till yttersta förtvivlan. Återkommer med rapport om det mentala läget i morron!

2 kommentarer:

Elinor sa...

Jag kan ärligt säga att jag var nästan lika glad som dottern. Hörsel är bra!!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.