tisdag 15 april 2008

Derby goddamnit!

Ni som inte gillar sånt: nu blir det fotbollssnack. Tänkte bara varna.

brajen 1 - 1 GNAGET.

En match som hade allt ett riktigt derby ska ha!

AIK dominans i första. Fint spel, många chanser men tyvärr inga mål. brajenfans skämemr ut sig och kastar dynor, muggar, papper osv samt smäller raketer på plan.

brajen tar över i andra och för spelet utan att skapa så mycket. Frispark kan jag gå med på men gult kort till Arnefjord för något som inte alltid blir frisprk längre ut på plan var ju lite övermaga. Fin frispark av han Lollo(!) mm, han kallas faktiskt så....

Gnagetfans skämmer ut sig och kastar samma saker som brajenfans minus smällare och får matchen att bli avbruten. Spelet återupptas och Gnaget får en straff på övertid. 1-1!

Som sagt "supportrar" som skämmer ut sig, hårt spel, böljande spel, många chanser kontroverser. ALLT ett riktigt derby ska innehålla! Noterat i övrigt: Shaaban "sjuk"!!!!!!! Väldigt påpassligt att åka på " en febersläng" efter tre raka katastrofmatcher. Ersättaren såg ju stabil ut i stället och räddade nog poäng åt brajen i går.

Härligt besked till landslaget: Isaksson fortfarande i frysen i City och Shaban så jävla kass att han inte ens platsar i ett skitlag som brajen. bra besked inför EM....

Annars då? Är jag inte missnöjd med resultatet? Nä, jag trodde allt hopp var ute och att det idag skulle vara en tung dag på jobbet med brajakollegorna. Så satte han straffen Ortiz!

Det fanns inte så mycket han kunde säga han brajaren som brukar vara väldans högljudd vissa morgnar i fikarummet. Idag var jag gladast, skadegladast och mest högljudd.

Det, mina vänner, var vääääldigt skönt om jag ska vara helt ärlig. Fotboll är bäst! Och i dag var det jag som var kung. HEhehe

2 kommentarer:

Unknown sa...

alltså,,,jag är inte hundra. men det var nån fotbollstorsk på radion som snackade om att det var en gemensam kampanj för det ena eller andra, som gjorde att de olika klackarna öste grejer på plan. nåt med nån protest mot att fotbollsförbundet inte gillade folk som slogs på fotbollsmatcher, eller hur det var.

Anonym sa...

hehe nja det handlade snarare om att bortalagen enligt ett nytt lagförslag måste ta ekonomiskt och rättsligt ansvar för sina supportrar. Som det är nu är man ansvarig för sina hemmasupportrar och för all säkerhet på sin egen arena. Detta straffar såklart de stora lagen med många fans som åker med på bortamatcher.