fredag 2 maj 2008

Vårbruk

Häpp så var det dags. Ja för villaägarens kanske mest aktiva tid för året. Nu jävlar ska det fejas, krattas och grävas. Det ska planteras och planeras. Cyklar ska fram och pulkor ska bort. Däcken ska bytas och bilen vårtvagas. Man ska klippa och ansa och beskära och helt plötsligt känns snöskottningen som en chimär.

Nåja det är synd att klaga särskilt som man ju faktiskt väljer rätt mycket själv hur mycket/lite man egentligen gör. Och det är ju rätt kul att pyssla ute i den så räjsersköna vårsolen att åtminstone jag letar saker att göra för att slippa gå in.

Ella knäckte cykelkoden på allvar idag. Nu ska balanshjälpspinnen bytas mot flagga, för akta er! här går det undan ska jag be att få meddela. Att påstå att hon har koll är ju dessutom att ta i men hon ramlar i alla fall inte.... Hon ser förresten grymt kool ut just nu när hon nöjdflinar med sin sköna dubbelglugg. På tal om det lossnade andra tanden igår. Visste ni förresten, kära läsare, att det tydligen råder djup deppression i tandféns värld. Inflationen är enorm verkar det som. Nuförtiden får man för det första en guldpeng i normalfallet. Men om man SALTAR vattnet fördubblas tydligen summan till TVÅ guldpengar. Om tanden DESSUTOM går i tu fördubblas summan ytterligare en gång. Förslagna är de, Ungarna.

Snyft förresten - boken är slut! Vad ska jag göra nu då? Vad ska jag läsa? Så mycket att välja på men så länge kvar till sommarlovet. Hmm, jag kanske ska spara vår nya McCarthytrilogi till sommarens första lata dagar!? Jag ska nog ge mig på Stuart McBrides deckare i stället. Eller... ÅH vilka vidriga lyxproblem. Däcken är bytta på ena bilen, rabatterna rensade och en massa fina fröpåsar är inhandlade. Gissa vad jag gör resten av helgen.

Jajamensan! Rätt svar: Liverpool - City och frösådd. Det blir nog tyvärr inte mycket bättre än så för jag antar att man inte vill ha besök av tandfén vid min ålder. Hur mycket godis 80 spänn i guldpengar än kan räcka till.

Inga kommentarer: