torsdag 15 maj 2008

De e´mycké nu

Hmm, det har varit tyst några dgar nu från calvinoman. Hoiijja! Det är mycket nu alltså. Hockey VM har jag egentligen inte brytt mig så mycket om men nu har ju VM börjat på riktigt och schweden är i semi så det kanske kan vara värt en titt. I skrivande stund är det förresten 23 dagar kvar till avspark i fotbolls EM. Henke är med, Zlatan tränar med boll och Ljungeberg har badat i Miami. Känns stabilt det här. Luktar det inte lite medalj?

Vårbruket hemma på gården framflyter i lagom takt. En buske då och då samt lite krattning och målning. Vi hade tränarmöte igår kväll och det var skönt att veta att vi som ska leda har rätt lika filosofi när det gäller våra telningars fotbollsfostran. Och så har jag en jättebra och rutinerad ledarkollega som hjälper till så här i början. Det mina vänner är väldigt skönt för en som jag som kastats in i en ansvarsfylld värld som headcoach. Jag ser hursomhelst faktiskt fram mot första träningen på Söndag.

Förutom detta och andra dotterns träningar ska vi vara med i skolans och dgisets vårbruk. Jag ska hjälpa min pappa att flytta. Det är inskolning på sexårs. (HJÄLP! vi har TVÅ skolbarn snart!!) Det är betygssättning och jag har två kurser med treor som ska betygssättas snart.

Till råga på allt är det så klart också jävla pollensäsong! Våren vore ju fin om det inte var för alla satans pollen. Jävla lövsprickning och växtfortplantning! Kunde inte växtligheten också ta något slags evolutionärt språng så att även björkar och gräs kunde sköta förökandet på ett smartare sätt. När jag bodde i Umeå föreslog jag för några vänner att man borde kapa alla jävla björkar. Jag menar - de är ju fula, folk behöver ved och alla är ändå allergiska mot dem. De tyckte dock att det kanske inte var så bra eftersom ju Umeå är björkarnas stad och så.

Jävla trädkramare!

Inga kommentarer: