tisdag 27 maj 2008

Det kostar att ligga på topp

Var på träning i går kväll. Nä, inte med någon av tjejerna. Vi hade tränarutbildning inom föreningen. Det var den sista och avslutande träffen av tre. Första och andra gången diskuterade vi ledarskap, att barn inte är små vuxna, träningsteori och kroppsutveckling övningar samt mycket annat kul och nyttigt. I går var det upp till bevis. Vi tränade varandra, eller snarare visade vi olika övningar för de andra barn och ungdomsledarna som var med på kursen.

Idag har jag lite träningsvärk fast inte mer än att jag kan fungera rätt normalt. Konstigt nog har jag egentligen inte så mycket ont i musklerna utan det verkar som att det snarare är senor, ligament och ledband som tagit lite (hrm...) stryk. Låt oss i alla korthet konstatera att vissa delar av min kropp inte riktigt är vana med den typ av rörelser som den utsattes för i går. Det där snusslutandet har ju inte gjort saken bättre eftersom jag har gått upp en massa tröstätarkilon i vikt de senaste tre månaderna.

Jag ledde leken förstenad. jag trodde att jag bara skulle visa den lite kort sådär men det visade att vi skulle pröva. Man blir alltså tagen och för att bli fri ska en kompis som inte är tagen krypa mellan benen när man står där stel som en pinne. Vi har ju sett på barnen hur kul de tycker att det är och hur hårt de springer men att se mina medelålders kollegor springa benen av sig för att inte bli kullade, skratta och le med hela ansiktet när de kröp mellan kompisens ben osv, var väldigt, väldigt kul. Jag visade några variationer på leken men jag tror faktiskt att många tyckte att originalvarianten var klart roligast.

Vi körde teknik och spelövningar och jg fick en massa bra tips av mina trevliga tränarkollegor och av vår kursledare Niklas. Allt som allt var det en väldigt bra och trevlig kurs och jag fick lite blodad tand att gå fler kurser. Ska man ändå hålla på och lägga upp träningar kan man ju lika gärna utbilda sig mer i området också.

Fast före det blir praktiska övningar kanske jag ska träna lite mer.

Det gör nog mindre ont dagen efter då?

Inga kommentarer: