måndag 9 juni 2008

Calvino har varit bizzy

Jo, så är det. Sista veckorna på terminen hysterin har kommit, varit och tack gode .......... (släng in valfri gud eller liknande konstig sak du dyrkar här , själv väljer jag just i detta nu Zlatan!).. försvunnit.

Nu är det över för i år. De är gone with the wind. Swept away, Somewhere over the rainbow. Eller kanske hemma och sover. Hur som helst är de inte på skolan, eleverna. Missförstå mig inte!? Jag gillar egentligen kidsen och hur de är och att de är spontana och bråkiga. Det är bara det att det kan bli för mycket av det goda ibland. Nu har jag satt sista betygen och håller på att gå igenom listor så att jag kan skicka räkningar till puckona som inte lämnat igen sin fina (ARGHASGHRM!!!) mediekunskapsbok. Hmm, ok då, den är inte så fin men den är i alla fall väldigt dyr så jag antar att den snabbt dyker upp här när fakturan väl kommit hem :)

Sedan sist har jag hjälpt min pappa att flytta. Han har fått en jättefin lägenhet inne i stan. Fast han bodde i sin husvagn i stället för att flytta in på riktigt. Sånna är de; tornedalsgubbarna. De går sina egna krokiga vägar det där gänget. Nu är han i alla fall på plats. Lampor lyser och TV:n installerad. Om en månad flyttar jag nästa förälder. Mamma från Karlstad till Pitstan. Mmmm ska bli sååååå roligt!

Måste bara berätta om 5 1/2 åringen som smällde in en halvvolley från 5 meter stolpe in så att hela målramen skakade, på träningen i går. Det finns potential! Ella gjorde mål igen i matchspelet och jag tror att hon liksom flera av de andra tjejerna har både blick och känsla som går att utveckla långt i framtiden.

Tur förresten att första delen av sommarens absoluta höjdpunkt äntligen startat. Ja! Jag menar Fotbolls EM! Såklart. De första fyra matcherna avgjorda utan skrällar. Fast några av sopgängen har gjort oväntat bra i från sig men de stora lagen har ändå lugnt gjort det som krävs. I kväll börjar ändå turneringen på allvar för oss fotbollsälskare: Holland - Italien och Rumänien - Frankrike.

Jag ryser helt seriöst av välbehag bara jag tänker på fotbollsfesten som väntar oss. 

Fast i morrn ryser jag av skräck inför Sverige - Grekland. Jag verkar i mitt undermedvetna vara så fixerad att jag tyckte att vi skulle gå på Grekhaket och luncha. ????? sa kollegorna. - Jo men grekhaket Diamant, sa jag. - Jasså det kända grekhaket med indisk mat, sa de. 

- Mmm, just det! sa jag och fattade inte vad som var så kul med det. 

1 kommentar:

Elinor sa...

Jag ryser lite själv faktiskt när jag tänker på fotbolls-EM... :)