söndag 16 mars 2008

Med liv och förnuft någorlunda i behåll


Nu är den officiellt avklarad, kalasveckan. Det har som vanligt varit väldigt påfrestande, jobbigt, krävande och t o m rätt kul! Bäst var ändå Moas kalas. Vi var smarta och höll till i Strömlidabacken. 10 ungar med hjälm åkte, käkade och såg ut att trivas rätt bra där i solen. Tala om röta med vädret förresten! Enda dagen med anständigt väder på över en vecka! Damen i fråga verkar nöjd med sin dag. Hon fick sin riktiga kamera och brände iväg över 50 bilder samt ett antal videoklipp första kvällen som kameraägare. Kul med entusiasm.

Min dag blev inte så solig. Ja, alltså det blev mulet där ute. Inne var det soligt ändå. Fösseldan blev ungefär som jag brukar vela ha den, lugn med fika och utan större åthävor. Jag ogillar ju inte att fylla år, jag kan bara inte riktigt uppbåda samma entusiasm som övriga familjen.


Borde ha tränat i helgen. Det där med att sluta snusa har fan satt sina spår... Syns tydligt på vågen. Inte för att jag var så där värst anorektisk innan men den senaste månadens tröstätande samt den senaste veckans kalasande har ju inte varit vänliga mot en åldrande kropp.


Äh men va fan! När det ändå är så illa ställt: För att ge kalasveckan en anständig och oficiell avlsutning ska vi nog käka upp de sista bullarna!


I morgon är en annan dag! som han sjöng, what´s his name?


Då jävlar!

1 kommentar:

Unknown sa...

jepp, imorgon är faktiskt en annan dag, helt riktigt. och förhoppningsvis en bra.

man får la gratta lite sådär i efterhand då.
och gratta till snusfriheten också såklart. det är bra kämpat. nu återstår bara..alla andra dagar...jag vet hur det är...fast för det mesta tänker jag inte på att jag egentligen är en nikotinist..och när jag går förbi folk som röker tycker jag det ,luktar jätteäckligt...märklgit