söndag 30 mars 2008

Heja Gnaget!

I dag börjar Allsvenskan. Hojja! Det känns både otroligt roligt och helt och hållet ångestladdat. Jag har längtat i flera månader. Följt försäsongsresultaten, kollat in spelarkarusellen under årets silly season. Nu när det äntligen är dags är jag nervös. Vi möter Kalmar idag kl 15. De kom tvåa ifjol. Topptippade i år. Tja, man kan ju komma långt med gnetspel, några talangfulla brassar som kan kontra och en duktig taktiker.

AIK har ju krav på sig att förutom att vinna, även spela det vackra spelet. Ett krav som ibland nog kan vara en hämsko för vilket lag som helst. Se bara på Real Madrid! (detta sagt utan övriga jämförelser) Fast jag tar hellre det från mit favvolag än ett lag som spelar skitfotboll a la GAIS eller IFK Sillstryparna och vinner någon gång då och då.

Fast förutsättningen måste ju annars vara att både spela bra boll och vinna. Svåra konkurrenter i år? Hmm, det handlar väl om de gamla vanliga. IFK, Elfsborg, Kalmar, DIF. Däremot tror jag inte på Malmö. Det verkar vara hopplöst att få till ett lag av alla stjärnor de har. Lite samma problem somm ´Boro i England. Fullt med talang på pappret men på planen blir det mest mediokert. En gåta är de i alla fall MIF men trots spelarmaterialet tror jag inte på dem i år. Haschtrollen från söder då? Tja, Shaaban!? Såg ni landskampen mot Brasilien? Några sådana i serien i år så går det nog som det brukar för Kentas kompisar. :)

Försäsongen avslutades ju annars på bästa tänkabara sätt: AIK 2 - 0 DIF.



SM guld! Forza Gnaget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: