fredag 19 september 2008

Åååå sååå varé helg igen!

Att jobba kan ju i bland vara kul när man som jag har världens bästa jobb. Låt vara att det kan vara krävande och ibland till och med väldigt påfrestande. Det är ändå just världens bästa jobb. Så det så!

Trots det är det ändå så ofantligt skönt med helg. Som vanligt kommer den att vara rätt hektisk och troligen kännas alldeles för kort. Denna helg ska jag förresten verkligen göra ett försök att fixa i källaren!!! Vi MÅSTE hur som helst städa så vi kan lika gärna ta tag i helheten och inte bara följa lathetens och minsta motståndets lag.

Förresten är det synd om mig. Nu har jag varit ordentligt förkyld sedan förra helgen. Ingen feber även om det ibland har kännts så. I stället en överdjävlig snuva, medföljande hosta med ont i svalget. Nu vill jag bli frisk så jag kan börja med den andra delen i mitt hälsosammalivprojekt. (Den första delen var att sluta snusa och det går går ju hittills väldigt över förväntan) Jag ska äntligen komma igång med träning på allvar. Jag ska tjacka gymkort för friskvårdspengen och cykla, springa och pumpa skrot. Precis som jag gjorde back in the day då jag var stark, vältränad och snygg. Ung var jag också men det tåget har nog för evigt  gått, är jag rädd för.

Annars ska vi skicka Moa på träningsläger i helgen. Sova borta på förläggning med kompisar och köra 2 pass per dag kondition/styrka med skidklubben under två dagar. 

Se upp Charlotte Kalla, Marit Björgen, Virpi Kuitunen och vad ni nu heter. Här ska det åkas fort i vinter!

Inga kommentarer: