måndag 8 september 2008

Da host is in the air

Jorå- nu är det dags igen. Feber och schyssta slemhostan. Nä inte jag. Yngsta dottern har krassel i halsen som hon sa i morse. Årets första vab är därmed ett faktum. Jaja det kunde ju vart som förra året och då var det ju värre. Denna gång har jag åtminstone inte ännu vaknat med en fräsch slembobba i fejan. Jo det hände faktiskt en gång förra året. I natt vaknade jag bara av att Dottern och hustrun lekte någonslagsjagvillsovaifredföljajohn valda delar av småtimmarna. Jo, jag vet - det var troligen mer jobbigt för dem än för mig men lite klag kan man väl få ha rätt till.

Lilltjejen är trots allt rätt ok förutom lite slem i halsen (ta i allt och spotta på en katt...) så kanske kan jag få lite tid och ork att fördigställa biblioteksförsöket som pågår i vår källare. Den förut utlovade förklaringen kommer nu. I korthet hade vi för lite plats för våra böcker, trots att ett antal verkar ha fått fötter eller bor över på obestämd tid i andras bokhyllor. Vi har en stor gillestuga i källaren som vi egentligen inte använt till värst mycket vettigt så vi köpte raskt in ett gäng hyllor. Det faktiskt enda vettiga alternativet beroende på takhöjd, utrymme och ekonomi visade sig vara Billyhyllor från det stora varuhuset. Vi åkte dit och köpte sex vanliga, stora hyllor i VITT!!!. Färgen valdes för att det helt enkelt inte skulle bli så mörkt där nere med rummets ganska små fönster. Fint blir det men vi saknar en massa böcker så nu har vi faktiskt FÖR mycket plats i hyllorna. Fast det gör ju iofs inget eftersom det vi köper mest av efter mat i detta hushåll ju är just böcker.

Foton kommer snart men innan dess måste en viss omdisponering av möblemanget samt en del städning ske. Det är väl det jag ska få lust med idag, och när jag tänker närmare på det så är ju risken för ett masssivt städlustanfall egentligen inte sådär jättestor.

Nu tog Beemovie slut så nu ska jag aktivera femåringen. Kanske HON vill städa?

"MEN ÅÅÅHHHH! Måste jag?" - sagt med finaste tycka synd om mig för jag har så tråkigt rösten.

Sådan far...

Inga kommentarer: