måndag 15 september 2008

Fan i helvetes jävla skit. Det är måndag

Helgen gick. På ett ögonblick var den över. Utan att jag egentligen gjort någon nytta. Fast vi var till bojn i lördags och hälsade på il dottore med familj. Det var jävligt najs och det är något vi borde göra betydligt oftare. Varför blir det av så sällan det där med att hälsa på folk man gillar, som man alltid har trevligt med? Fast det är klart - vi ska lyckas få det att funka med jobbtider, vuxna med alldeles för många "viktiga" saker att göra och som om det inte var svårt nog ska man dessutom lyckas pricka in fönstret då barnen är någorlunda friska och inte har någon aktivitet inplanderad. Jaja fast det borde inte behöva vara SÅ jävla svårt ändå. Jag får hel enkelt ta mig i hampan och bli bättre.

Helgens fotboll: Gnaget oavgjort hemma mot blåvitt. Bojan slet av hälsenan precis när han kommit tillbaka från skada och verkade vara i bra form. PIF:s damer vann och leder serien, allsvenskan är nära. Det vore rätt fränt med sådana förebilder som allsvenska spelare att beundra för alla pitetjejer. Så till helgens höjdare: Pool spöade unitedasen med 2- 1. Första gången på 7 år som vi vann mot dem i ligan. Vill iofs inte jinxa det hela men kan detta året kanske, kanske (greppa trä, kasta en svart katt över axeln och spotta utav helvete) vara vårt år. Det börjar bli dags för det nu. Som vi pressade sönder United i lördags! Det var ett rent nöje att se dem spela cupfotboll i en ligmatch. Mer sånt och det kan bli en ruskigt härlig säsong.

Nu ska jag o käka gratis pedgogisk lunch. Överväger att prova någon variant av stenåldersdiet/GI/Atkins eller vad det nu kan het. Blev lite inspirerad i helgen och jag skulle verkligen behöva bli av med rätt många av mina nya kilon jag lagt på mig sedan jag slutade snusa.

I kväll ska jag städa och möblera i källaren. Bilder på vårt prettoprojekt har efterfrågats. Än så länge får jag hänvisa till E:s blogg men när allt är klart ska jag lägga upp några bilder jag med.

Hoppas det är något gott kött bara om man nu ska äta som under paleolitikum.

2 kommentarer:

Elinor sa...

Vadå asen? Du får städa upp i ditt språk nu lille vän - annars kommer språkpolisen... Manchester United råkar vara ett fint och bra lag. Sådetså. Kram

Unknown sa...

haha..det är kul med fotboll..eller med folk som tycker fotboll är viktigt..
men men, gais slog ju i alla fall ikf här på hemmaplan, så det var ju najs.
jag vill också se bilder på bibblot och i synnerhet på hur min fåtölj gör sej där