måndag 25 augusti 2008

Den stora tomheten

OS är slut. Nåja, på ett sätt är det kanske inte så hemskt ändå. Det var ju inte direkt en klang och jubelföreställning så på det viset är det ju ingen större förlust. Problemet är väl egentligen att jag som många andra fäst stora förhoppningar vid det svenska deltagandet, sportnörd som jag är. Precis som när det var fotbolls EM avslutas detta mästerskap med en tom känsla. Det är liksom ett jaha- va fan gör vi nu?

Hehe. Svaret på det är just idag oerhört enkel. Derby ikväll kl 20.00 på canal+. Gnaget mot brajen. Guldchansen är ju borta för de svartgula så nu är det bara uefacupplats, bäst i stan samt stolthet som är kvar att spela om. Skit och fan och helvete men sånt är livet och jag sparar nog säsongsanalysen till senare i höst. Det man kan säga så här långt är väl egentligen tre saker. 1. Norling ska kanske överväga att ändra på sig när det gäller bristen på kontinuitet i laguttagningarna. Helt olika startelvor i alla matcher har inte visat sig vara en värst vidare succe. 2. Att tappa spelare som derek boateng och framförallt wilton figuereido ÄR ett gigantiskt avbräck för alla allsvenska klubbar. Att inte ersätta dem med spelare av likvärdig kaliber är att med flit sätta sig i den situation klubben är i nu. Vi behöver fler klasspelare helt enkelt. Ni vet, sådana som kan göra det där lilla extra och som gör det i match efter match. 3. Löpviljan. Jag har utan att helt vetenskapligt belagt det, sett att gnaget i snitt springer mindre än i stort sett alla lag de mött i år. Fotboll är ju en springsport och den som löper mest och snabbast har störst chans att vinna en match. Det är kanske inte helt och hållet så enkelt men det ligger nog ganska mycket i det. Bekväma spelare vinner sällan titlar.

För övrigt har eleverna kommit idag. Mina pluttar såg glada och goa ut. Några var arga som fan för att det har blivit ändringar i klasserna men det ger sig nog om några dagar. Det var annars förvånansvärt roligt att träffa de små liven igen. Det trodde man liksom inte där i slutet av Maj, då man var som mest kräkless på elever och skola och allt sånt som har med mitt jobb att göra. Var och hälsade på ettorna idag också. De verkade fina, bra och trevliga de också.

Fast låt mig få hand om dem några dar nästa vecka så ska jag nog få stopp på sådana fasoner också!

1 kommentar:

Elinor sa...

Magister Bister :)