lördag 23 augusti 2008

Jörgen Persson går på vatten

Jo, jag vet att han förlorade. Satt vaken och såg semin live. Vilken match, vilken spelare. Jag skiter egentligen i allt tjat om ålder och år som aktiv. Att möta kineserna i OS i Kina i semi och göra det så som Persson gjorde är inget annat än en bragd, oavsett hur det går i bronsmatchen. m Persson tar medalj kan det inte finnas någon svensk idrottare som kan toppa den prestationen under detta år.

Där på småtimmarna bjöds det på fantstisk bordtennis, dramatik och finfina psykningar. Kineserna var rädda för den gamle och det gick verkligen inte att missta sig på lättnaden och glädjen när Wang Hao hade slagit in matchbollen.

Hur det än går idag har Persson, tillsammans med tennisdubbeln och cyklisterna för mig utgjort spelens behållning. De har vart bäst när det har gällt, vilket ju inte kan sägas om så värst många andra. Annars har det varit mycket stolpe ut. Nära missar. Domslut emot. För att inte tala om rena bortdömningar. Dopning och domarskandaler, vet inte riktigt vad som är värst men som ni vet så gillar jag hur Ara Abrahamian står upp för vad som är rätt. Nu senast har en boxningsfunktionär gått ut och talat om korruptionen inom den idrotten. Rsultat: Avstängning från förbundet.

Det vidriga gubbväldet i IOK, kungarna utan rike, borde reagagera på alla oegentligheter i flera sporter i stället för att som i Aras fall ge sig på enskilda idrottmän och kvinnor som reagerar på fusk och korruption.

Efter i dag antar jag att en vår sista stora pingisartist kommer att pensionera sig från internationell topppingis. Förståeligt men trist. Därför vill ajg passa på att tacka våra " spin doctors" för underhållningen. Så länge jag kan komma ihåg har Bengtsson, Tickan, Äpplet, Ekan, Det evigt gröna trädet och inte minst Jörgen Persson underhållit oss genom att alltid vara bäst när det gäller. Rena och med fair play som ledstjärnor är de grymma förebilder för våra barn.

Idag kollar jag in Dream Team och Perssons bronsmatch

Tack för showen grabbar!

1 kommentar:

Elinor sa...

Men nu är OS slut för denna gång... snyft...tillbaka till arbetet va!?