lördag 16 augusti 2008

F 02 will rule the world

Puh!
Jag är urkramad och upphängd som en disktrasa eller nåt. Mmmm vi har haft match idag, eller matcher närmare bestämt. Mina tjejer har gjort cup och matchdebut i ett slag. Vi hade två lag anmälda och efter några frånfällen i sista så hade jag 18 spelare till start idag. Tre matcher för båda lagen, alla mot 01:or blev det.

Drömstart i första matchen! VINST med 1-0 för röda laget! Förlust med 0 - nånting för randiga. Jo, jag var med båda lagen fast jag bara hade tänkt vara med det ena. Det är ju lite svårt för somliga att inte engagera sig så hårt.....

Förlust i resterande kamper men det gjorde liksom inget. Båda lagen fick göra ett mål i dag och framförallt hade de väldigt kul. Det hade jag också men det är länge sedan jag gapade så mycket under en hel dag. Det är inte så lätt sånt där som byten, hörnor, inkast, åt vilket håll man ska spela, om man får ta bollen med händerna och att man faktiskt spelar fotboll och är på en plan just där och just då.

Tjejerna lärde sig otroligt mycket och i sista matcherna såg de ut som veteraner som behärskade allt från inkast till medspelare(!), till att tacka för en god match efter slutsignalen. Jo, som ni märker är jag omåttligt stolt över mina fantastiska små lirare vars kämpaanda och glada humör skulle ha behövts i ett betydligt äldre lag där borta i diktaturens spel.

Moa spelade också idag och hur gick det för dem då? Tjaa, som vanlig höll jag på att säga. Vinst i alla matcher och överlägsen målskillnad. De är grymma de där 00:orna.

I morgon är det träning som vanligt för 02:orna, fast eftersom det är dagen efter match tar vi det lugnt med eftersnack, glass och mycket lekar. Sedan fortsätter vi med hårdträningen för: Akta er! nästa år då ska pif 02 dominera. Jajamensan

1 kommentar:

Elinor sa...

kör så de ryker tränarn :)