onsdag 5 december 2007

Tjackat Lagg!

Sådärja! Är numera stolt ägare till ett par bättre begagnade skidor. Var till kollegan igår för att kolla på skidor till Ella. Kom därifrån med skidor till Ella OCH mig själv. Ett par Fischer pistlagg blev det. Några år gamla men inte farligt slitna och till ett bra pris. Hade just suttit och funderat på hur jag skulle ha råd att köpa en helt ny utrustning. Jag hade ju inte kvar något alls från back in the days heller, utan var tvungen att köpa allt helt nytt. Jo jag har fuderat på beg men ni vet hur det är: Man vill ju alltid ha de där coola, snygga, bästa.... Jag är i alla fall sådan. Insåg sedan att jag nog hur som helst ändå kommer att åka mest pist med småbrudarna i alla fall så jag kunde lika gärna köpa något dugligt och inte så dyrt nu. Så har jag i alla fall något att åka på medan jag letar och sparar.

Ella blev jättenöjd med sina skidor. De ÄR ju faktiskt röda och silver! En klart vinnande kombination i Ellas ögon.

Såg förresten att Sveriges rikaste en procent äger nästan 40% av den samlade förmögenheten i Sverige. Läste sedan i PT i morse att de siffrorna inte ens matchas av USA. Vad säger det om vårt samhälle? Har Moderaterna och Näringslivsorganisationerna inte lyckats alldeles förträffligt bra med sin propaganda om att det behövs större lönespridning och att vi måste se till att folk får bli megarika här i svedala? Nu väntar vi bara på fördelarna för alla oss andra 99 %. Det är ju utlovat att om några får bli jätetäta så kommer det att skapa jättemycket nyinvesteringar och jättemycket nya jobb.

Jaja, det är väl egentligen fint att vi får klå USA på någonting!

6 kommentarer:

Frida sa...

Jag hörde också det där på radion...trodde faktiskt inte att det var så mycket som 40%. Man tänker kanske är vi är lite mer "lagom" i Sverige, men icke. Och ändå måste vi bereda vägen för de rika...

Apropå skidor får jag ibland för mig att det vore roligt att ge sig ut på en skidtur (längdskidor alltså). Sen sansar jag mig oftast :) Men kanske har det gått nog lång tid sen skolidrottens skidåkning för att jag ska kunna tycka att det är kul? Hmm...

Anonym sa...

Ha det så bra i kväll!

Elinor sa...

Hej, alltså - anonym är ju vara jag heheh

Anonym sa...

Jo men Frida! Det ÄR faktiskt kul att ge sig ut på skidtur ibland. Skillnaden är ju faktiskt att man kan bestämma själv hur fort man ska åka = hur jobbigt det kommer att bli. Åker man ex. på isen i vårsolen så kan det t o m vara väldigt skönt! Sen är det ju ännu roligare att åka utför. För då får man åka lift uppför :)

Anonym sa...

Ja, precis! Det är så jag tänker. Men utför är för läskigt för mig. Plant underlag tack. Kanske köper jag mig ett par skidor på Returmarknaden nån dag, fyller termosen med varm choklad, och ger mig iväg...Osannolikt, men man vet aldrig.

Unknown sa...

hmmm...skidor verkar lite läskigt, särskilt såna som åker fort och utför...å andra sidan, även om man köper såna där platta skidor som åker vågrätt, kan man ändå finna sig högst upp i en backe helt plötsligt....och utan aning om hur man ska komma ner.

vid sidan av det...fan va bra att vi är bättre än usa....ähum...väntar spänt på hur högerregeringen ska göra det bättre för alla genom att ge mer åt dem som har. fast...ja...som de brukar säga...det kommer ju att ramla ner betydligt fetare kaksmulor från överklassens bord...