måndag 10 december 2007

Måndag hela veckan

Åsså säger de att data spel inte är nyttiga. Kolla in vad man kan lära sig från fina spel som exempelvis WoW. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=722615

Hur som helst, Måndag. Jag vet inte vad jag ska säga om det. Önkar att det vore Fredag i stället. Vi har haft en så jävla skön helg. För en gångs skull utan stress eller måsten. Kompade i Fredags och slutade tidigt. Jag körde hem medan det var ljust och bara det var en grandios start på helgen. Efter det har vi bara softat och antistressat. Måste säga att det var xtra skönt så här när julefriden! närmar sig. Klapparna till kidsen fixade! PUH! Just de brukar annars vara de jobbigaste att köpa och vi bestämmer oss alltid för sent så att det vi tänkt ut är slutsålt och... julstressen kommer som ett julkort på posten. Nu är det bara alla andra klappar som inte är klara. Tja, det löser väl sig. Jag har bestämt mig för att inte stressa inför denna jul.

Nobeldagen i dag. Lessing verkar vara en fett kool tant. De andra pristagarna bryr jag mig inte så mycket om. Och så kan jag ju dessutom skryta med att jag för en gångs skull faktiskt har läst något av en Nobelpristagare INNAN de har fått priset. Till på köpet tycker jag att hon var rätt bra! (med reservation för att det ju var ett tag sedan jag läste henne, och att priset i sig kanske får mig att minnas annorlunda. Vem vet - kanske man är lite pretto i alla fall?)

De flesta av mina elever är tack och lov på praktik resten av terminen. Arrriba! Så här lugnt och skönt som det är just nu på skolan har det inte varit sedan innan eleverna började.

Julfriden kanske infinner sig ändå?

1 kommentar:

Unknown sa...

ja fan, det ä rmåndag idag igen...men åtminstone är det starten på en ny vecka och lite närmare lön...viktigt för oss som hade 280 spänn den 3/12...
jo doris lessin verkar faktiskt kool, inte minst hennes nobeltal. men jag har faktiskt inte läst nåt alls av henne...hoppas dom gör som förra året och faktiskt ger ut lite pockets och sådär av pristagaren, så det inte blir så jävla dyrt. eller så får man väl kolla in bibblot nån gång i mars när hetsen har lagt sej