måndag 17 december 2007

Julefrid?????????

OK, nu är det exakt en vecka kvar till julafton. Puh! Julefriden lyser hittils med sin frånvaro. Vi har prioriterat att softa de två senaste helgerna i stället för att fixa klart alla klappar, skicka iväg desamma, baka, STÄDA och göra klart allt. Som vanligt väntar vi så länge det bara går för att sedan dagen innan ge upp sådär lite fatalistiskt och säga: Ja men det gör inte så mycket... man kan ju inte hinna llt hellr.... amen vi jobbar ju faktiskt heltid.... Det blir jul ändå...

Egentligen känns det också helt ok men jag kan inte hjälpa att jag ändå känner mig lite julstressad. Paketen som ska skickas är klara och går iväg idag. Fast jävlar! Morsan! Ok att hon inte vill ha något säger hon men en liten sak i alla fall. Måste köpa klart åt bruttorna sedan är det bara Elli kvar. Hade grym ångest som vanligt men eftersom jag har en väldans smart hustru så löser det sig. Vi behöver nya tallrikar så vi köper det till varandra helt enkelt och bra.

Ska käka jullunch på bryggeriet om en timma. Mumsigt ska det bli. Eftersom vi ska käka julbord på Torsdag också kanske man ska fokusera på antingen det varma eller det kalla, eller kanske fisk eller kött? Hmmm. Intikat fråga. Gott ska det då bli!

Kanske får bli fisken ändå.. Äh! får se hur det ser ut när vi kommer dit.

1 kommentar:

Elinor sa...

Jag tycker att vi har det bra och jag har ju bakat lussebullar!! Tänk på det! Mums. Eldat har jag också gjort faktiskt. Det blev varmt. :)