söndag 23 december 2007

Julen är här och andra historier

Lov lov lov lovl lov lov lov lov lov!


Bara det enkla, korta, ensamma lilla oansenliga ordet får mig att må bra. Äntligen lov igen. AAAAAHHH!


Fast så var det det där med julfrid också. Panikklappar som måste fixas. Mat och godis, och oj jävlar! Julstrumpan. Nu är det i alla fall klart. Det är kvällen före dopparedagen och vi är klara med det som måste göras och resten - ja det skiter vi i. Tjejerna gå och laddar. Inspektionen av högen under granen sker på fortlöpande basis. Hustrun vilar efter middagen. Det är tyst i huset. Och det är lov. Ljuvligt lov. Just nu känns det som att det inte blir värst mycket bättre än så här.


Fast i morrn börjar så hysterin om igen. Mängden paket har antagit oroväckande proportioner och tack och lov öppnar vi en massa redan på morgonen. Julhandeln har satt nya rekord som vanligt och vi har nog bidragit rätt hårt med det (och ändå fick jag inte köpa någon XBOX!!!!!). Det är väl det jag gillar sämst med julen. Den kapitalistiska köphysterin, det våldsamma frossandet i överflöd och helt extrema mängder mat. Om folk ändå kunde hålla sig till bara det som de egentligen gillade och skita i några av rätterna som de ändå inte äter upp. Jaja - jag erkänner jag är väl inte mycket bättre jag heller. Jag äter också alldeles för mycket och köper onödigt många saker till barnen. Jag undanber mig presenter i alla fall. det är jag lite glad över ändå. Konstigt bara att folk ibland inte tror på en när man säger att man inget vill ha. Det är nästan som att vissa blir lite provocerade eller tror att man skämtar. Jag gör inte det. Jag vill faktiskt inget ha. Jag behöver inga klappar egentligen. Fast jag är inte en större människa att om jag får något så tar jag emot det och är glad. Konsekvens är svårt i juletider tydligen.


Till sist kom jag på att följetången om glasögonen aldrig nådde fram till upplösningen här på bloggen. Naturligtvis stannade det inte vid provning. De nya glajsen sitter numer skönt och fint på näsroten. Nöjd blev jag också. Både med glasen och hur de ser ut. Ibland behöver man tydligen bara lite extra tålamod så löser allt sig till det bästa.



Och med det kära vänner önskar jag, en snart avstressad bloggare, er en riktigt skön och fridfull JUL!


Hälsa tomtefan från mig!

Inga kommentarer: