torsdag 26 februari 2009

Lite sjuk och grinig

Jag var det i går och är det idag. Lite sjuk alltså. Lite grinig också för att jag var lite sjuk och lite trött. Idag är jag lite sjuk men inte så värst grinig i alla fall. Nu får vi se hur de klarar av att leverera, kidsen. Jag tänker hur som helst inte lägga mer tid och energi på att vara grinig över det. Jag har fyra lektioner plus inlämningen av materialet till tidningen idag. Och så ska vi luncha med Storfredde som slutar i dag.

Tur att det snart är lov för annars vet jag inte hur jag skulle orka med allt.

Nu får det för övrigt snart vara nog! Alla ni som känner mig vet ju att jag är en övertygad rojalist. (Äh! skoja) Varöfr står det hela tiden på alla tidningars näteditioner om två unga människors förlovning? I dag läste jag att alliansen kan tänka sig att skjuta till pengar till bröllopet. Ja men va fan! Kungen är ju rik som ett skogstroll. Han har en förmögenhet på flera hundra miljoner spänn. Det minsta han kan göra är väl att pröjsa för dotterns bröllop?!?!

Jag hoppas så innerligt att det går bra för de unga tu(!) men jag hoppas lika innerligt att vi slipper bidra mer till denna förlegade, antidemokratiska institution än vad vi redan gör. Avskaffa monarkin och låt vickan göra vad hon vill.

Hoppla! Kanske är jag lite grinig i dag ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ya,man! jag e helt me dig när d gäler vem som ska pröjsa festen. Vem va d som betalade kalaset när du och ljuvliga E knöt banden? 1Vem la ut stålarna när jag lyckades knyta ihop d m underbare T?
Hur betalar man ett festligt underbart bröllop? Jo, den som gifter sig fixar det på egen hand, på ett sätt som fungerar utan att allmännna medel används/skattas!
Jag e glag att Vickan o D-grabben äntligen får till det officiellt, men snäälllla låt oss slippa betala för det!
För övrigt e jag glad att hockeyslutspelet är här, att solen är uppe mycket längre och att melodifetsivalens våndor snart är över!
\Maria

Anonym sa...

Jag e med dig syster!