tisdag 21 oktober 2008

Pengar

Mmmmm, nu ska vi ut med en massa. Pengar alltså. Eller, ja, rättare sagt är det ju banken som ska ut med dem och vi som så småningom ska betala tillbaka dem enligt långsiktig avbetalning och amortering på huslån. Vi ska alltså klämma in lite bergvärme är det tänkt. Det ska borras ett djupt hål i marken och bytas panna mot pump. En jävla massa pengar kostar det men vi får å andra sidan en väldig sänkning av våra boendekostnader som ju inte är att leka med för tillfället. Ja, allt detta är såklart hypotetiskt tills vi talat med banken om lån och så men offerter är intagna och firman är vald. Tack och lov har vi stabila och rika sparbanken nord som ju verkar rätt opåverkad av den så kallade finansiella krisen i världen.

Sen har vi äntligen bestämt för att köpa en stor jävla tv. En sån där platt och fin en ni vet. Hustrun är med på tåget så nu börjar min stora researchperiod. Den är obligatorisk för undertecknad vid sådana typer av inköp. Ibland kan efterforskningarna dock gå lite till överdrift och få till följd att det dröjer till inköp eftersom jag inte kan bestämma mig för vilken som är sådär exakt bäst och precis mest prisvärd och supersnyggast designad.

Ska för övrigt skaffa ny mobil också. Researchen har pågått i cirka ett halvår nu så nu har jag bestämt mig för en mobil (samsung omnia) som enligt ryktena ska komma till affärerna nästa vecka. 5 Plus fick den i test oxå så det blir nog affär om jag bara inte hinner läsa om någon annan frän telefon som kommer snart till en butik nära mig och som jag bara måste kolla in lite mer innan jag kan bestämma mig... (Nä - suck! jag skämtar faktiskt inte...) En Iphonedödare ska det bli och det passar ju mig bra efersom jag ju ogillar allt som finns med Mac.

Har f.ö läst ut nummer två av GW:s böcker och befinner mig just nu halvvägs in i den tredje. Mycket bra läsning. Kanske är det som det brukar med trilogier att den första och tredje är de bästa och tvåan är om än rätt bra, mestadels ändå en transportsträcka. Ofta kan jag tycka att en av delarna i de flesta trilogier är en aning överflödiga och att historien skulle ha kunnat förtätas i stället för att dras ut. Fast tretalet är ju förvisso associerat med allsköns magi och roligheter så jag antar att det kan vara en bidragande orsak.

Den som förresten kan motivera varför jag ska skaffa lcd eller plasma får väldigt gärna kommentera för jag står i valet och kvalet och vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Vojne, vojne! Stackars mig och mina hemskheter till problem... Jaja, i morrn ska jag klappa mig själv på axeln och då ska vi även prata om fotboll och andra viktigheter.

Inga kommentarer: