torsdag 30 oktober 2008

ny mobil 1 eller möjligen 2

Hur hänger det ihop då? Jo, om allt fungerar i teknikens underbara värld så har jag just lyckats med min första mobilblogginlägg. Jag har tagit en bild med min nya supermobil och förhoppningsvis lyckats koppla mobilbloggen med min vanliga. Fränt (Om det nu funkar alltså) !!! (Alltså det ska vara i ett annat inlägg med en bild på den yngsta förmågen som fö snart fyller sex och dessutom har tapapt sju tänder. Så det så.) Om det nu går som det är utlovat kan det alltså framledes dyka upp finfina bilder från min 8 megapixelmobil samt tillhörande kommentar på denna blogg. Inte så dumt kanske.

Annars är det fan lov nu och det är ju ruskigt skönt. Var på konferens till Nynäshamn med jobbet. Trist första dag. Hyfsat kul kväll med intag av en del rus och brus drycker. Mycket intressant andradag med en framtidsskådare som var väldigt underhållande samt en mycket bra föreläsning om formativ bedömning och lärares proffesionalitet.

All in all rätt hyfsat alltså. Hade iofs inte så höga förhoppningar efter förra årets mer fiaskobetonade resa så det mesta var liksom positivt.

I morrn ska vi försöka hinna kasta saker på tippen innan den stänger. Det är vårt oändliga källarprojekt som når någon slags kulmen. Sena blir det väl halloween och idol med falmiljen resten av dagen.

Vet inte riktigt vad som känns mer kommersiellt men idol känns i alla fall roligare. Ogillar vuxna människor i utklädningskläder. OK för barna men alltså: Va fan !?

Bara de inte klär ut sig i idol o har teaterblod i ansiktet eller screammasker!. arh, får välan blogga eller pilla på nymobben i stället i så fall.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha, koolt att kunna blogga med mobilen, jag trodde jag kunde det med, men sen hittade jag inget telefonnummer till bloggen, fast jag var säker på¨att det fanns förut, innan jag började leta.
halloween är märkligt..och det ÄR trist att klä ut sej...eller jag vet inte...jag ska gå på hasselblad center och kolla på fotoutställning och vara kulturell istället :)

Calvin sa...

I min mobil funkar det åtminstone så att jag kan välja att skicka bilden till min blogg via datatrafik. Jag behöver alltså inte ringa upp ett nummer utan jag kopplas upp mot en mobilvariant av min blogg. Rätt koolt är det och rätt lätt dessutom.