onsdag 10 december 2008

Alive and kicking

Fast ibland känns det somatt allt är begränsat till just det. Att nätt och jämt leva med några våldsamma benkonvulsioner då och då som enda egentliga tecken på det. Förra veckan var en bitching nightmare. Hellweek på hemmafronten var vad det var. 

Samtidigt som de kom från bergvärmefirman och borrade skulle vi flytta min mammas bohag, gå på julavslutningar X 2, skaffa skidor och pjäxor till Moa, jobba heltid och fungera som någon slags vardagstrevlig person mot elever och andra stackare i min närhet.

Jojo- lycka till med det!

För samtidigt som mamma inte fick tillträde till sin nya lägenhet enligt överrenskommelse och vi stod där med fullt släp och inhyrd flytthjälp (Tack M! Jag är skyldig fler öl tror jag... kom förbi och drick några till match på lördag kanske!?) så gick det åt fan med borrningen i trädgården. En sprocka gjorde att de inte fick ner så mycket slang som det var tänkt så de fick vackert ta och borra ett hål till. 

Jo, så är det ju tjäle nu. Jag hade grävt en del till det första hålet och täckt över lite mark till så jag skulle kunna gräva för hand. Nu tillkom det 20 meter grävning, 70 cm djupt och 50 cm brett. I tjäle. Nä inte ens jag är så dum.

Suck, de kommer på måndag eller Tisdag och gräver och kopplar. Hoppas jag i alla fall. Firman får fixa allt för nu är jag så less. Fast än kan ju en massa saker skita sig så jag tror det när jag ser på det.

I morgon ska jag på julbord med jobbet. Norrbottensteatern bjuder på julkäk med underhållning av något slag. Ska bli kul och gott.

Mammas bohag då? Tjaaa, I Fredag flyttades det sista ut och nycklarna till den gamla lägenheten lämnades in. Som tur var hade hon lite gratismån där. Sjävl tappade jag ungefär en 4 - 5 kilo rent fett förra veckan. I och för sig nödvändigt i mitt nya krig mot fetman.

Fast jag hade hellre spelat tennis eller åkt skidor. eller gjort det mesta man kan tänka sig faktiskt. Stress är trist.

så det så 

Inga kommentarer: