tisdag 16 december 2008

Så var det utrett

Tack ni snälla som kommenterade mitt förra inlägg och fick mig att må lite bättre. Nu visar det sig att det troligen blivit något fel med mina utvärderingar. Tittar man på svaren för varje enskild klass visar de endast väldigt positiva svar. Kollar man däremot på sammanställningen för alla klasser har jag några väldigt negativa.

Hmm

Hur går det ihop då? Jo, troligen har några elever jag inte undervisar kunnat svara och då passat på att antingen skämta lite eller så har de faktiskt stört sig så väldeliga på någon de inte känner. Ett annat alternativ, framfört av min chef, skulle kunna vara att någon annans kommentarer på något sätt smugit sig med bland mina. 

Hursomhelst känns det i alla fall mycket bättre. Ingen av mina elever känner på det sättet och det är ju bra eftersom jag verkligen bemödar mig om att möta alla elever där de är, med en ton av ömsesidig respekt. Sedan försöker jag faktiskt att vara glad även när jag inte är det för jag tycker att det vore fördjävligt om mina elever skulle drabbas av min egen personliga dåliga dag. Självfallet är det ju inte bra om det nu är så att någon elev i en annan klass på skolan tycker så här men eftersom det då handlar om en konflikt om huruvida de får använda datorerna i mitt klassrum till gudvetvad medan jag har lektion där, så kan jag ta det.

Hur går det med bergvärmen då? Egentligen vill jag fan inte ens tänka på det heller. De gräver för fullt just nu där hemma. Mellan det nya och det första hålet. Tydligen har de lyckats gräva av en tv kabel också och det var troligen mitt fel men jag visste inte att den gick där men jag antar att jag borde ha tagit reda på det men det har varit så mycket på sistone så........

Tre och en halv dag kvar

Kanske blir nästa inlägg roligare? I min drömvärld är grävningen klar, tv:n funkar, värmepumpem går på bergvärme och inte el, alla är glada, barnen är friska, jag har sinnet i behåll, 13 rätt på tipset till helgen,

till jullov alltså

Jaja 4 av 7 så blir jag nöjd

1 kommentar:

Anonym sa...

Jullov...
suck..
Det vore trevligt. :)